Kretsloppschef i Öckerö kommun
Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Tjörn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten i Öckerö Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Samhällsbyggnadsverksamheten, som är organisatoriskt underställd kommunstyrelsen, ansvarar bland annat för kommunens gator, parker, lokalvård, Kommunens kostverksamhet, fritidsanläggningar, trafik och parkeringsfrågor. Vi ansvarar även för kommunens allmänna vatten- och avloppshantering samt för insamling av kommunens hushållsavfall.
Kretsloppsenheten består av 23 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelning ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra 5 återvinningscentraler.
Publiceringsdatum2021-03-07ArbetsuppgifterÄr du en ledare med stort engagemang för hållbarhetsfrågor och som vill vara med och utveckla framtidens renhållning? Då kan du vara den vi söker!
Som kretsloppschef har du ett övergripande personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. I rollen ingår att leda och stödja medarbetarna på enheten. Du arbetar både med drift och utvecklingsfrågor för kommunens avfall- och återvinningsverksamhet ur ett hållbarhetsperspektiv. Utvecklingen inom området sker snabbt och du leder och utvecklar verksamheten i nära samarbete med medarbetare och intressenter utifrån lagstadgade krav och våra kunders förväntningar. Du är även trafikansvarig för kommunens hela verksamhet.
Tillsammans med enhetens verksamhetsutvecklare arbetar du med:
• tillståndsfrågor
• ha dialog med tillståndsmyndigheter
• ta fram miljörapporter
• arbeta med renhållningsföreskrifter
• avfallsplaner, taxor med mera.
Upphandlingar, avtalsfrågor och ekonomiska uppföljningar/utredningar ingår även i rollen. Arbetet har stort fokus på hållbarhet ur ett samhällsperspektiv och du kommer att leda och utveckla verksamheten i enlighet med politiskt uppsatta mål.
Som enhetschef kommer du även ingå i samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp, där du är delaktig i hela verksamhetens utvecklingsarbete. Vi räknar med att du bidrar till engagemang, inspiration och nya idéer.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du strategisk och utvecklingsorienterad. Du är strukturerad och har ett öppet och positivt förhållningssätt och bidrar till en ökad servicekänsla och goda arbetsrelationer. Du ska ha ledaregenskaper och flera års ledarerfarenhet, både operativt och strategiskt. Du ska uppfylla Transportstyrelsens lämplighetskravkrav på trafikansvarig.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av renhållningsfrågor och att arbeta inom kommunal sektor och av en politisk styrd verksamhet.
B-körkort är ett krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1012122".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)
Arbetsplats Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten
Jobbnummer 5613480
Observera att sista ansökningsdag har passerat.