Kravställare för Inca till SPP

TNG Group AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2017-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kravställare för Inca till SPP" (publicerad 2017-05-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker SPP en processutvecklare med administrationserfarenhet

Jobbar du idag som processägare? Har du erfarenhet av försäkringssystemet Inca när du arbetat som försäkringsförmedlare / försäkringshandläggare? Har du erfarenhet som kravanalytiker, testare eller business analyst?SPP söker nu en processutvecklare till Tjänstepensionsgruppen i Stockholm, välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På SPP strävar vi varje dag efter att nå vår vision där våra kunder rekommenderar oss. Vi vet att det första steget att nå detta är att våra medarbetare själva rekommenderar oss. Med det i sinnet gör vi allt för att du ska trivas hos oss. Detta innebär bland annat:

* Moderna lokaler med centralt läge precis bredvid Centralstationen
* Fokus på hållbarhet och ansvarsfulla investeringar
* Vårt huvudkontor är ett helt miljöcertifierat hus där du kan njuta av fina råvaror varje dag i vår Svanenmärkta restaurang
* Friskvårdsbidrag samt tillgång till gym på jobbet
* Sjukvårdsförsäkring
* Pensionsrådgivning och personallån
* Subventionerade luncher
* Du får möjlighet att jobba med pension - en viktig samhällsfråga

Vi är en del i Storebrand vilket ger dig möjlighet till erfarenhetsutbyten, karriärsutveckling och affärskontakter över landsgränserna. Dessutom kommer du att arbeta tillsammans med trevliga kollegor i ett välkomnande klimat.



DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Tjänstepensionsgruppen är en del av Försäkringsadministrationen som servar samtliga SPPs kunder och ansvarar för nyteckning, ändring, premiehantering, pensionsutbetalningar, skadereglering, värdepappersadministration, mallar och blanketter samt flytt av kapital. Vi samarbetar i stor utsträckning med vår internationella samarbetspartner Cognizant med team i både Vilnius i Litauen och Pune i Indien, samt med Skandikon Pensionsadministration i Stockholm.

I rollen som processutvecklare kommer du att utreda, kartlägga och effektivisera processer, främst inom försäkringsändringar. Du kommer utöver det även att ha ett ansvar inom administrationen av SPPs digitala affär. Arbetet med administrations- och premiecentraler är ett fokusområde under utveckling som innebär mycket samarbete och kontakt med externa bolag, andra avdelningar på SPP och även viss kundkontakt.

I ditt ansvar ingår även att som kravställare och testare medverka till utvecklingen av morgondagens digitala och automatiserade processer.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Då du kommer i kontakt med flera verksamhetsområden inom SPP får du ett brett kontaktnät och god förståelse för utveckling av samarbete och processer. Tjänsten ger dig möjlighet till individuell utveckling och skapar goda förutsättningar att i framtiden söka andra arbeten inom SPP.

Resor till främst Vilnius kan komma att ske.

Du ingår i ett team med nio andra kollegor där vi tillsammans och i samspel med våra samarbetspartners löser de frågor som kan uppstå. Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med goda kunskaper inom om både tjänstepension och privat pension. Du har god erfarenhet av försäkringssystemet Inca och kunskap om nytecknings- och ändringsprocesserna. Vi ser att du har lämplig högskole-/universitetsutbildning och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift både på svenska och engelska.

Du bör vara intresserad av att arbeta i en modern utvecklingsorganisation med ständiga förbättringar som spänner över flera av SPPs verksamhetsområden. Du bör också ha en förmåga att driva och se framtida lösningar med tyngdpunkt på automatisering och effektivisering.

Som person är du lösningsorienterad och har ett genuint intresse för att ge god service till både kunder och samarbetspartners.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hendrik Christiansson 070-9378702

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3513659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: