Koordinator till Kundtjänst
Örebro läns landsting / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro läns landsting i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Lednings- och verksamhetsstöd, LoVS, arbetar med landstingets stödprocesser i områdena Administrativ utveckling och service, Försörjning, Kundtjänst, Landstingsfastigheter, LandstingsIT och Medicinsk Teknik. Förvaltningens uppgift är att stödja och ge service till landstingets ledning och kärnverksamheter. LoVS präglas av ett stort engagemang för service, samverkan och utveckling av våra arbetsmetoder. Vårt mål är att bli Sveriges bästa serviceorganisation. Våra ca 750 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Kundtjänst består av två grupper, telefonväxeln och kundsupport. Inom kundsupport ryms idag systemansvaret för telefoni och stödsystem för telefoni, support och beställningar för telefoni och fastighet. Inom gruppen telefonväxel ligger ansvar för bemanning och drift av telefonväxeln.
Tjänsten som koordinator är ny och du har därför stora möjligheter att vara med och utveckla såväl innehåll som arbetssätt.
Bakgrunden är att vi ser ett behov av att underlätta för våra kunder när de har beställningar som involverar flera olika enheter inom LoVS. Du ska då som koordinator arbeta med att samordna de insatser som kunden har behov av. Du blir i dessa ärenden kundens kontaktperson in i LoVS och det är du som har direkt kontakt med enheterna inom LoVS som ska utföra uppdragen. Du ska ha kundens fokus när det gäller planering av uppdragen.
I arbetet ingår också att utveckla standardiserade paketlösningar på vanligt förekommande beställningar. Koordineringen av dessa paketlösningar kan sedan ske inom olika områden inom förvaltningen beroende på typ av tjänst.
Arbetet innefattar många kontakter med kunder och medarbetare, både via telefon och personliga möten. En stor del av arbetet är också att utveckla och arbeta med bra administrativa rutiner för samordningen.
Du kommer även till viss del delta i arbetet i kundsupport. Som medarbetare i gruppen arbetar du i ett team och tillsammans med dina kollegor ser du till att funktionen kundsupport fungerar på ett optimalt sätt. Medarbetarna i kundsupport har ett högt ansvarstagande och arbetar såväl individuellt som i grupp.
Arbetet kan innebära resande med bil till olika landstingsverksamheter inom länet.
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och som har några års arbetslivserfarenhet. Du har arbetat som projektledare eller ansvarat för att samordna komplexa leveranser. B-körkort är ett krav.
Du inger förtroende och skapar bra relationer. Du arbetar strukturerat och är noggrann. Du har god initiativförmåga, är drivande och kan prioritera.
LoVS är en serviceförvaltning och det är därför särskilt viktigt att du är serviceinriktad med kundens behov i fokus.
Du har hög respekt för andra människor. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi är övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidare 100%. Huvudsak dagtid, men visst kvällsarbete kan förekomma.
Publiceringsdatum2013-04-03TillträdeEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-15
Ange följande referens när du ansöker: LoVS:2013:27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmmerik, Björn, Områdeschef 019-6026020
Marklund, Maria, Gruppchef 019-6026404
Berglund, Christina, (facklig) Vision 072-2492755
FöretagÖrebro läns landsting
AdressÖrebro läns landsting
Örebro
70116 1880
Jobbnummer 1510976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.