Koordinator till Kontaktcenter
Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice i Göteborg Enklare vardag i en hållbar och öppen stad är vår vision!
Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument och budget- och skuldfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg.
Två av våra senaste uppdrag är att starta Romano center i Väst samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande.
Sedan årsskiftet 2017 ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning.
Vi är drygt 180 medarbetare.
Publiceringsdatum2019-05-22ArbetsuppgifterVill du vara med och göra skillnad i Göteborgs stad?
Du kommer att arbeta som koordinator i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare.
Vi erbjuder information och service via telefon, webb och personligt besök.
För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 80 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider för en enhetlig serviceupplevelse.
Arbetsplatsen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
I arbetsuppgifterna som koordinator ansvarar du för att samordna den dagliga driften av kontaktcenter. Arbetsuppgifterna består bland annat av bemanningsplanering. Du är också ett stöd till servicevägledarna vid komplexa produktionsfrågor i syfte att säkerställa att vi levererar en god och likvärdig service till medborgarna.
Vidare kommer du fungera som stöd till enhetscheferna genom bland annat administration i Time Care.
Du rapporterar direkt till verksamhetschef och arbetar tillsammans med denne i frågor kring gemensam ledning, bemanningsekonomi samt framtagning av produktionsstatistik, rapporter och analys. Du kommer också att stötta upp med viss projektledning.
Du är en viktig kugge i stadens satsning på god medborgarservice!
KvalifikationerDu ska ha gymnasiekompetens och grundläggande IT-kompetens från bland annat Office 365. Du har god kunskap och erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering samt erfarenhet från informativ kundtjänst.
Meriterande är kunskaper i TimeCare och Personec samt erfarenhet av att leda/samordna grupper från olika
verksamheter.
Har du erfarenhet från offentlig verksamhet, gärna från Göteborgs stad, så är det också meriterande.
För att klara uppdraget vill vi att du är en lösningsfokuserad person som kan hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Du har förmåga att leda andra människor och tycker om att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring.
Då service är ett nyckelord för oss så är det också viktigt att du är mycket serviceinriktad och har kunden i fokus.
Du har också en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är omvärldsorienterad och intresserad av vad som händer i samhället.
ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem på så sätt kan vi ge dig en mer effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Urval och intervjuer sker löpande under anökningstidens gång.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter. Vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A407351
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Aasland 031-365 00 50
Nina Rigo Bernhardsson 031-365 00 13
FöretagGöteborgs Stad , Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs Stad , Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 4808741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.