Koordinator till internationellt bolag i Södertälje

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Är du tekniskt intresserad och vill få användning av dina kunskaper i en koordinerande roll? Är du en serviceinriktad person som gillar många kontaktytor? Då har vi på Adecco ett uppdrag som Koordinator hos vår internationella kund i Södertälje!

Om Arbetet
Vår kund är ett globalt företag med försäljning av lastbilar, bussar och tjänster i 100 länder. Som koordinator kommer du att ta emot felanmälningar via telefon från produktionen på företaget och därefter sköter du koordinering av reparationer genom kontakt med mekaniker, reparatörer m.fl. I din roll kommer du att ha ansvar över hela flödet, från att ärendet inkommer till att ärendet är avslutat och avrapporterat. Att ha dialog med både externa och interna kontakter kommer att vara en naturlig del i din vardag. Arbetstiderna är varierande och du kommer att arbeta 3-skift. I din roll som koordinator arbetar du med:

• Kundservice
• Koordinering av ärenden från produktionen
• Hantering av olika IT-system

Om dig
Har du några års arbetslivserfarenhet samt en gymnasieutbildning att luta dig mot kommer du att ha en bra grund att stå på. En god IT-mognad är en förutsättning för att kunna sätta dig in i kundens olika system. Kunskaper i systemet Maximo är meriterande för tjänsten. Har du teknisk förståelse och kanske till och med erfarenhet från produktionsmiljö kommer du snabbt att kunna sätta dig in i dina arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du som söker har god vana av att arbeta administrativt med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Är du van att hålla många bollar i luften kan detta vara tjänsten för dig! Du gillar att ha en central och sammanlänkade roll där mångas ögon riktas mot dig. Din goda förmåga att ge hög service kommer att komma väl till pass i din roll som koordinator.

Viktigt för tjänsten är:
• Max 2 veckors uppsägningstid
• Möjlighet att arbeta varierande arbetstider
• Mycket goda IT-kunskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som koordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget till 30 december 2016 och för rätt person finns det chans till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Forsby-Jansson 08-598 982 64.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-11-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Forsby-Jansson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Storgatan 1

Jobbnummer
3169233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: