Koordinator med tekniskt intresse
Safeteam I Sverige AB / Backofficejobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Safeteam I Sverige AB i Linköping,
Stockholm,
Trollhättan,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Varför jobba på SafeTeam?
Vi på SafeTeam är övertygade om att vi kan göra fantastiska saker tillsammans när vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Säkra och Servicefokuserade.
SafeTeam är stort nog för att erbjuda utvecklingsmöjligheter, stabilitet, kollektivavtal och fördelaktiga villkor - men samtidigt litet nog för en alldeles speciell och familjär stämning. Vi jobbar med ett brett produktutbud, allt ifrån passersystem, lås och larm till kameraövervakning, dörrautomatik, inbrottsskydd och brandskydd. Här hamnar du i gott sällskap, vi är cirka 180 härliga kollegor i Stockholm, Göteborg & region Väst och Malmö.
Var?
Nu expanderar SafeTeam och etablerar sig i Östergötland. Vi öppnar ett nytt kontor i Linköping och till detta nya kontor söker vi nya kollegor.
Kontoret öppnar i det fina området Mjärdevi i Linköping, Teknikringen 1C. Lokalen nyrenoveras just nu (kommer pågå under hösten 2023) och anpassas för vår verksamhet. Tills lokalen är klar sitter vi i Vita Huset på Universitetsvägen 14, bara ett par hundra meter ifrån Teknikringen 1C.
Din roll som koordinator kommer serva två av SafeTeams verksamheter:
• Region Mitt, som är en tekniskt producerande verksamhet med teknikerkår som verkar i mellersta Sverige.
• Affärsområdet Retail- och Rikskunder, som är en säljande och projektledande verksamhet med kunder över hela Sverige. Detta affärsområde har även kontorslokaler i Stockholm/Sickla med 14 medarbetare som du kommer samarbeta tätt med.
Vad ingår i jobbet?
Vi söker en serviceinriktad och flexibel koordinator som kommer vara en del av båda verksamheterna ovan, även om affärsområdet Retail- och Rikskunder är det som kommer få absolut mest tid.
Du kommer ha ett brett samarbete med kunder, SafeTeams personal i hela Sverige samt leverantörer. Du är också teknikernas första stöd på kontoret och hjälper dem med beställningar, administration och visst tekniskt stöd.
Du bemannar vår e-post och kundtjänsttelefon, där du hjälper våra kunder och tekniker. Ärenden kan handla om felanmälan, projektfrågor, fakturafrågor, tekniska frågor, reklamationer eller beställningar. Till din hjälp har du mycket tekniskt kunniga projektörer, våra övriga koordinatorer samt våra specialiserade kundansvariga inom varje område och kund. Du tar aktivt lärdom av dessa och upprättar lathundar för att underlätta ditt arbete.
Du är ansvarig för att säkerställa att ärenden blir utförda enligt tidsplan. Övriga på affärsområdet och regionen lämnar löpande över ärenden till dig och du ser till att de utförs enligt gällande rutiner, t.ex. genom att boka resurser, göra inköp av material och tjänster ifrån leverantörer, skapa ärenden i ärendehanteringssystem, säkerställa fakturor från leverantörer och fakturera.
Du tar aktivt till dig och vill lära dig mer om tekniken, kalkylering och instruktioner till våra kunder och tekniker. Du avlastar övriga på regionen och affärsområdet i administrativa sysslor.
Du är ansvarig för indirekt material som behövs på kontoret, t.ex. inköp av förbrukningsartiklar, trycksaker och kontorsmaterial. Du kontrollerar och bokar kontorets leverantörer, såsom t.ex. städfirma och pappersåtervinning. Du ansvarar för att ta emot och skicka post och paket och i förekommande fall inventera och föra in eller ut produkter på vårt lager.
Vi som jobbar på SafeTeam samarbetar mycket och ser det som naturligt att hjälpa varandra. Avlastning av varandras arbetsuppgifter förekommer vid t.ex. semestrar och högt tryck. Därför är det viktigt att du, precis som vi, är flexibel och ser arbetet på kontoret som en helhet. Vårt täta samarbete fungerar väl och är en naturlig del av vardagen.
Vad kan du?
Vi ser gärna att du har:
• erfarenhet av liknande jobb
• förmåga att ge hög service - "det där lilla extra" - till såväl kunder som kollegor. Service i särklass är nämligen kärnan i vår företagskultur
• god teknisk förståelse
För att lyckas i rollen som koordinator behöver du vara noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har daglig kontakt med kunder och kollegor vilket ställer höga krav på ett trevligt och professionellt bemötande. Du är social och trivs med att ha mycket personlig kontakt, vidare är du en god kommunikatör och trivs lika bra med självständigt arbete som att arbeta i grupp. Vi tror även att du har god datorvana, ett intresse för teknik och har lätt för att lära dig nya tekniska saker.
Det är även meriterande med:
• erfarenhet av kundrelationer och försäljning B2B
• erfarenhet från säkerhetsbranschen
• elektrikerutbildning
• kunskaper i datanätverk
• produktkännedom inom CCTV/passerssystem/lås/larm/jalusier
• B-körkort
• erfarenhet av projekt/projektledning.
Passar vi ihop?
Vi lägger stor vikt vid vem du är som person. Vi vill nämligen att du ska passa in i vårt team, trivas och stanna länge! Jobbar du hos oss kommer vi göra allt vi kan för att det ska bli så. Vi hoppas på samma ärliga engagemang från dig.
Vi har formulerat det såhär:
SafeTeams medarbetarlöfte
Du får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.
Nyfiken på vad andra SafeTeam:are säger?
Se filmen där flera medarbetare berättar om hur det är att jobba på SafeTeam:
https://jobb.safeteam.se/jobs/2620904-sakerhetstekniker/cf01eb7f-31ba-466f-95c6-607aa622f7b2När kan du börja?
Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar den rätta.
Frågor?
Vill du veta mer om jobbet? Hör av dig till regionchef Erik Lindgren,
erik.lindgren@safeteam.se.
I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.
Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen görs en kontroll i Polisens belastningsregister inför anställning, vidare behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Safeteam i Sverige AB (org.nr 556336-1681)
Jobbnummer 8047144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.