Koordinator med kunskaper i tyska
Poolia / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia
PRESENTATION
Vi söker en driftig och självgående koordinator till Prima Office, som sitter i fina lokaler med fantastisk utsikt på Kungsholmen.
Prima Office består i dagsläget av fyra personer och omges av en positiv atmosfär. På kontoret finns också en hund, och därför är det viktigt att du varken är allergisk eller hundrädd.
Tjänsten, som är en heltidsanställning, ska tillsättas efter årskiftet 07/08.
Urvalsprocessen kommer ske löpande och sista ansökningsdatum är den 7 december 2007.
Publiceringsdatum2007-11-07ArbetsuppgifterDu kommer att ha helhetsansvar för ett antal marknader och de uppgifter och projekt som ingår i dem.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår följande:
• Dagliga kontakter med kunder och leverantörer i både Sverige och utlandet, vilket alltid sker på engelska
• Ordermottagning
• Effektuering av order
• Fakturering, reklamationer, lageravstämning, statistik
• Kontroll av fraktfakturor
• Utarbetande av nya fraktpriser
• Hantering av frakthandlingar
• Transporter med bokning och bevakning
• Problemlösning vilket kräver god handlingskraft och mycket egna initiativ
Du kommer också att arbeta med telefonpassning (huvudsakligen ordermottagning och kundsupport) men även vid behov ombesörja försändelser (enklare packning och boka transport), samt hämta och lämna post.
Prima Office bearbetar även potentiella kunder i Tyskland och behovet av tysktalande medarbetare kommer sannolikt att öka. Därmed eftersöker vi en person med kunskaper i tyska.
Arbetstiden kommer i början huvudsakligen att tillägnas alla marknader men även nuvarande tyska kunder som alltså inte tar så mycket tid i anspråk i dagsläget, då den marknaden inte är till fullo bearbetad.
ErfarenhetVi söker dig som har gymnasieutbildning och minst 3-5 års erfarenhet av arbete med order/lager/fakturering. Du ska ha erfarenhet av frontoffice, kundrelationer och support. Det är meriterande om du har haft tjänster som krävt att du är självgående, initiativrik och snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter.
Tjänsten kräver att du har kunskaper i tyska och mycket goda kunskaper i engelska. Språktest på både tyska och engelska (tal och skrift) kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.
Du har goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har kunskaper i Hogia order och lager.
Erfarenhet av produktion och processer är en fördel.
Du ska drivas av att arbeta i en koordinerande och internationell miljö med ett högt tempo med mycket arbetsglädje.
Prima Office är ett företag som växer, och för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.
FöretagetPRIMA OFFICE AB utvecklar, tillverkar och marknadsför egna funktionella förvaringssystem för post- blanketter och tidskrifter i Sverige och med försäljning till ett flertal exportmarknader. Företaget etablerades 1987 i Stockholm och har idag 4 anställda. Gå gärna in och läs mer på:
www.primaoffice.seAnställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningVarannan vecka kommer en massör till arbetsplatsen.
Det finns tillgång till ett gym i lokalen.
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.poolia.se/cms/searchjob/showad?jobad_id=STHLMWNY5B18Ange följande referens när du ansöker: STHLMWNY5B18
FöretagPoolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm
Mer information på
http://www.poolia.se Jobbnummer 47910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.