Koordinator inom internationell relocation

Emploid AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Emploid AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-11-22

Om företaget
EMPLOID söker en kommunikativ och strukturerad koordinator till ett konsultuppdrag hos Human Entrance i Stockholm. Human Entrance har gedigen erfarenhet av international relocation och global mobility services. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.

Om tjänsten
Som koordinator blir du en viktig del av Human Entrance Relocation-team där du säkerställer att kunder och medarbetare får professionell support i samband med flytt till och från Sverige. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både interna funktioner och medarbetare.
En expatriat ställs inför en mängd utmaningar i samband med sin flytt och professionellt stöd är ofta avgörande för en lyckad vistelse. Som koordinator säkerställer du att dina klienter får den bästa supporten och får hanterat t ex:
• Olika typer av relocationärenden
• Kontakt med banker
• Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
• Kontakt med försäkringsbolag
• Kontakt med hyresvärdar
• Kontakt med skolor
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch med högt tempo. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Något års arbetslivserfarenhet av projektorienterat arbete inom administrativa tjänster
• Vana av att hantera mycket kommunikation via mail och telefon
• Goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana
• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm, efter introduktion finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Omställning, Relocation, Administration, Administratör, Koordinator, Projektledare, Service, Göteborg

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Emploid AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Emploid AB (org.nr 559009-2481)

Arbetsplats
Emploid Syd AB

Jobbnummer
6121417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Emploid AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Emploid AB: