Kontorsvaktmästare till Serviceförvaltningen
Stockholms kommun / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Är du en person som drivs av service och gillar ett varierande arbete? Är du en praktisk problemlösare som är på jakt efter nya utmaningar? Då kan det här vara jobbet för dig!
Välkommen till avdelningen för administration!
På vår avdelning har vi samlat frågor som rör ekonomi, HR, registratur, nämndhantering, lokaler, inköp och vaktmästeri.
Idag är vi tio medarbetare och en chef på avdelningen.
Under hösten händer spännande saker hos oss då Serviceförvaltningen och delar av Arbetsmarknadsförvaltningen nyligen flyttat ihop i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap. I samband med detta utvecklar och utökar vi vår internservice till en ny gemensam funktion med ett bredare uppdrag. Internservice ska vara navet i förvaltningarnas verksamheter och hantera det som rör kontorets praktiska sysslor men även en del administrativa sysslor.
En av våra vaktmästare slutar till hösten och vi söker nu en ersättare som blir en del i ett team bestående av lokalstrateg/arbetsledare, ytterligare en vaktmästare, en administratör och en serviceassistent.
Vi erbjuder dig
En välkomnande och trevlig arbetsplats där vi alla arbetar tillsammans för en effektiv och god service till stadens verksamheter. Som vaktmästare inom internservice erbjuds du möjligheten till ett varierat arbete i ett glatt och välfungerande team. Vi sitter i nya och fräscha lokaler vid Globen.
Publiceringsdatum2022-08-11Dina arbetsuppgifterSom kontorsvaktmästare arbetar du med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som exempelvis:
- posthantering,
- tillsyn och skötsel av lokalen,
- hantera fastighetsrelaterade frågor åtgärder,
- felanmälningar,
- beställningar av gemensamma förbrukningsvaror i vårt ekonomisystem Agresso,
- lokalanpassningar och flytt av möbler.
Tillsammans med det övriga teamet hjälper du till med kaffevagnar, möblering och annan service i samband med möten och utbildningar. Du möter kontorets medarbetare och hjälper dem med utlån av material, svarar på frågor och ger viss teknisk support. Du har kontakt med externa leverantörer av varor och tjänster samt interna kontakter med enheternas beställare. Du utför förbättringar av rutiner för tillsyn, kontroll och hantering av våra lokaler och dess säkerhet. Du ansvarar också för egen ärendehantering i ärendehanteringssystem.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en servicekänsla utöver det vanliga och som ser lösningar istället för problem. Då du alltid är ansiktet utåt för oss och våra kunder behöver du vara lättsam, positiv och samarbetsvillig. Du har ett helhetsperspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Då vi är ett större kontor med externa besökare behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande samtidigt som du är serviceinriktad och flexibel. Vi förväntar oss att du är en självgående person som kan driva ditt eget arbete framåt vare sig det handlar om administration eller praktiskt arbete. Du tycker det är viktigt att upprätthålla kvalitetsstandard vilket kräver viss noggrannhet och struktur.
Du har:
- gymnasieexamen,
- några års aktuell erfarenhet av liknande arbete,
- grundkunskaper i MS Office,
- allmän teknisk kompetens,
- god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Du behöver inte ha arbetat i IT-system sedan tidigare då man kommer långt med en vilja att lära sig, men vi ser det ändå som meriterande om du har grundläggande IT-kunskaper och erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Det är också meriterande med relevanta kurser och/eller eftergymnasial utbildning.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Din ansökan
När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete. Tänk på att om du svarar "ja" på en fråga måste det också framgå av ditt CV att du har den specifika kunskapen eller erfarenheten. I ditt personliga brev vill vi att du skriver en motivering om varför du är intresserad av tjänsten och varför just du skulle passa som kontorsvaktmästare hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan senast 25/8!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5542".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelningen
Kontakt Annika Press
0850811820 Jobbnummer 6877030
Observera att sista ansökningsdag har passerat.