Kontorsservicegeneralist
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2014-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontorsservicegeneralist" (publicerad 2016-09-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossFörsäkringskassan söker
Kontorsservicegeneralist med inriktning arkivhantering Placering Göteborg
Arbetsuppgifter och ansvar Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter så som posthantering, fastighetsfrågor, arbetsplatshantering och administration. Du kommer i huvudsak att arbeta med arkivarbete. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Kvalifikationer Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet (vid omplacering är detta inte ett krav);
• har god datavana;
• är initiativtagande, strukturerad och självgående;
• har förmåga att skapa goda relationer och samarbeta;
• har en god känsla för service.
• Har körkort klass B
Det är meriterande om du har
• goda kunskaper inom arkivvård och arkivhantering;
• erfarenhet av liknande arbete exempelvis inom larm och inpasseringssystem, administration samt inköp.
Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Mer information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Lennart Danbo tfn 010 116 63 00. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-Specialist Agneta Olofsson 010-119 6750. Fackliga kontaktpersoner är för ST Anders Philip, tfn 010-119 62 84, SACO: Rita Lundström, tfn 010-111 4372 och för SEKO: Ann-Charlotte Pagden, 010-113 7065
Ansökan Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 051718-2014 senast den 19 november 2014. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Publiceringsdatum2014-11-05Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2057006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.