Kontorsassistent till Advokatfirman Lindahl KB
Advokatfirman Lindahl Kb / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl Kb i Stockholm,
Örebro,
Göteborg,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Lindahl är en av Sveriges ledande advokatbyråer med närmare 400 medarbetare på sex kontor i Sverige. Vi är en affärsjuridisk fullservicebyrå och har en absolut spetskompetens inom bl.a. IT, telekom och media, immaterialrätt och life science. Vi kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap. Just nu söker vi positiva och ansvarstagande kontorsassistenter.
Som kontorsassistent kommer du att arbeta tillsammans med våra assistenter som administrativt stöd gentemot jurister och delägare på firman. Till skillnad från assistenterna, som i huvudsak arbetar i en enskild arbetsgrupp, kommer du att växla mellan grupperna och arbeta där behovet av hjälp är som störst. Ofta kan det röra sig om arbetstoppar och/eller brådskande uppgifter, men du kommer även att få egna uppgifter som du självständigt ansvarar för. Självklart hjälps gruppen åt när så behövs och alla har ett gott samarbete med varandra.
I rollen ingår många olika uppgifter. Några av dessa uppgifter är:
• Print och scanning
• Inbindning
• Arkivering
• Post- och budhantering
• Förberedelse för utläggsredovisning (FLEX)
• Förteckning av bokföringsmaterial
• Ärenden till t ex Notarius Publicus eller ambassader för visum
• Översyn av kopieringsrum
• Hjälp vid events och seminariearrangemang
• M.m.
Du kan även komma att bli involverad i andra uppgifter och projekt och vi värdesätter därför att du har en vilja och engagemang att utveckla såväl rollen som dig själv.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror du relativt nyligen gått ut gymnasiet, med kompletta och goda betyg, och vill jobba ett par år innan du sedan läser vidare. Då stora mängder dokument hanteras behöver du ha hög datavana och väl behärska Office-paketet samt källkritisk informationssökning/-inhämtande via bl a internet. Även goda kunskaper i svenska och engelska är viktigt.
Noggrannhet och ordningssinne är A och O i rollen som kontorsassistent. Du har hög flexibilitet, servicegrad och ansvarskänsla samt trivs med att arbeta i en miljö med tidvis högt tempo. Vidare behöver du ha lätt för att kommunicera, kunna ta initiativ och arbeta självständigt lika väl som tillsammans med andra.
Övrigt
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande, då tjänsterna skall tillsättas under sommaren med start i augusti. En komplett ansökan skall bestå av CV, personligt brev och gymnasiebetyg som du laddar upp via
https://goo.gl/nx0AY8. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt men senast 20 juni. Observera att vi inte tar emot ansökningar via epost.
För frågor om tjänsten, kontakta Karolina Kranberg, Head of Administration
karolina.kranberg@lindahl.se. För frågor om själva rekryteringsprocessen, kontakta Josefina Rönnblom, HR-specialist
josefina.ronnblom@lindahl.se.
Publiceringsdatum2017-06-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-20
Kontaktkarolina.kranberg@lindahl.sejosefina.ronnblom@lindahl.seFöretagAdvokatfirman Lindahl KB
AdressAdvokatfirman Lindahl KB
10139 STOCKHOLM
KontorsadressMäster Samuelsgatan 20
Jobbnummer 3532874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.