Kontorsansvarig till Marinvest
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Göteborg,
Härryda,
Halmstad,
Jönköping,
Haninge eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Marinvest är ett privatägt shipping- och investeringsföretag. Marinvest deläger och är manager för en flotta om 12 fartyg inom produkttank och kemikalietransport. Marinvest är också en delägare i Sirius Rederi AB. Marinvest bedriver även en aktiv investerings och kapitalförvaltningsverksamhet samt äger och förvaltar fastigheter. Marinvest arbetar med globala partners i en outsourcad affärsmodell. Huvudkontoret är i Göteborg och det är till vår organisation där vi söker en kontorsansvarig..
Publiceringsdatum2016-08-24Om tjänstenVårt mycket trevliga kundföretag Marinvest är i behov att att rekrytera en initiativrik och självgående kontorsansvarig till sitt kontor som ligger mitt i centrala Göteborg. Eftersom Marinvest verkar globalt och medarbetarna stundtals är på resande fot kan arbetsbelastningen variera över tid. Initialt beräknas tjänsten vara på halvtid men på sikt kommer tjänsten att skalas upp till att bli på 75-100 %. Alla på kontoret har flextid och arbetstiden disponeras under hela veckan måndag till fredag.
Som kontorsansvarig på Marinvest kommer du att ansvara för att allt fungerar som det ska på kontoret samt vara behjälplig övriga medarbetare med administrativa uppgifter. Du har med andra ord varierande arbetsuppgifter som också kan komma att utvecklas över tid. På sikt kan det innebära att du får ta över vissa projekt inom enklare upphandling, organisation och/eller events. På kontoret arbetar du tillsammans med 8 trevliga kollegor.
I den här tjänsten kommer du initialt att arbeta som konsult via Placera Personal i 6 månader för att därefter övergå till en fast anställning hos Marinvest.
Dina arbetsuppgifterI rollen som kontorsansvarig kommer du att:
• sköta kontakten med leverantörer till kontoret (larm, IT, telefoni etc)
• ta hand om inköp till kontoret samt hålla ordning och reda
• fakturera och hantera reseräkningar och kvitton
• posthantering
• boka resor/ ha kontakt med resebyrå
• ta hand om besökare/ receptionen
• Administrera och assistera inför styrelsemöten och kundmöten
Kvalifikationer
För att passa för tjänsten söker vi dig som har initiativförmåga, organisationsförmåga och som är positiv med starkt ordningssinne och kvalitetsfokus. Det är också viktigt att du är social och tycker att det är spännande och kul att tillsammans med dina kollegor arbeta i ett företag som utvecklas och är i förändring. Vidare ser vi att du har:
• Mycket god administrativ och kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i PowerPoint, Excel och Word samt Adobe Acrobat
• Meriterande: kunskaper inom IT (webb), ekonomi alternativt HR
Intresse för tjänsten
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående, urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 50 % initialt måndag - fredag Önskat startdatum: 5 september
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabet Holmene 08-58622709
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3010142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.