Konsumentsekreterare/Budget- och skuldrådgivare
Sigtuna kommun, Kansli, IT / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kansli, IT i Sigtuna Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har drygt 38 000 invånare.
Gemensamma administrationen är en intern serviceorganisation, som producerar administrativa tjänster åt beställande enheter/förvaltningar och förtroendevalda.
Enheten kansli/IT är en av de tre enheterna inom förvaltningen Gemensam administration (GA).
GA:s uppdrag är att ge service gentemot kommunens förvaltningar, nämnder och invånare inom områdena personal, ekonomi, kansli, IT, utredning och upphandling. Enheten för kansli/IT tillhandahåller service inom områdena, kansliadministration och IT. Kansliadministrativa områdets uppgifter är bland annat att handlingar hanteras på ett korrekt och effektivt sätt från inkommen post till arkivering, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning. IT-området omfattar IT-drift, telekommunikation och telefonväxel. På enheten för kansli/IT arbetar ca 30 personer. Arbetsplatsen är kommunhuset i Märsta.
Publiceringsdatum2009-05-05ArbetsuppgifterI Dina arbetsuppgifter ingår:
1. Konsumentrådgivning
2. Budget- och skuldrådgivning
3. Dokumentation och statistik inom dessa områden
4. Förebyggande arbete inom ansvarsområden
5. Ansvar för konsumentsidorna på kommunens hemsida
KvalifikationerTill tjänsten krävs en högskoleutbildning eller liknande inom områdena ekonomi, juridik eller samhällskunskap. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat inom antingen konsumentrådgivning eller budget- och skuldrådgivning.
Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska ha goda kunskaper om och intresse för IT som verktyg.
Du kommer att arbeta med hjälpsökande och till tjänsten krävs att du har en god förmåga att bemöta de olika hjälpsökande du kommer i kontakt med. Du arbetar med att ge adekvata råd under skadeståndsansvar. Det krävs även att du har mycket god förmåga till självständigt arbete, har förhandlingsvana och har god samarbetsförmåga, känsla för integritet samt intresse för ekonomi och budgetfrågor. I tjänsten krävs att du arbetar förebyggande med olika informationsinsatser. Du ska även motivera besökande att ta itu med sin situation genom hjälp till självhjälp. Detta ställer krav på ett pedagogiskt arbetssätt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: senast 090803
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-27
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: 157869
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnne Kayani, 08-591 266 12
Facklig kontaktPia Berg, 08-591 265 80
Helen Ericson, 08-591 260 09
FöretagSigtuna kommun, Kansli, IT
AdressSigtuna kommun, Kansli, IT
Kommunhuset Södergatan 20
19585 Märsta
Jobbnummer 445006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.