Konsultchef - Varje dag gör vi skillnad!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.

Om uppdraget

Som Konsultchef (internt kallad Business Manager) på Adecco i Linköping präglas din roll av stor variation med fokus på tre områden: Kund, Kandidat och Konsult. Du har det övergripande ansvaret för dina kunder där du jobbar med att vidareutveckla relationer samtidigt som du arbetar med nya kunder som en del av din vardag. I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra affärs- och aktivitetsplaner för att möta kundernas behov med rekrytering och bemanning. Du har personalansvar för de konsulter som arbetar hos dina kunder och ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor, så som utvecklingssamtal, tidrapportering, lönesamtal och schemaläggning. Tjänsten som konsultchef är en bred roll med stora möjligheter till utveckling. Du jobbar mot uppsatta mål och når dem genom att vara ansvarstagande, flexibel, lösningsfokuserad och genom en hög närvaro hos dina kunder.
Ansvarsområden
Rekryteringsansvar för att planera och hantera våra kunders rekryterings- och bemanningsbehov
Personalansvar för dina konsulter genom att vara en god ledare, förebild och ambassadör
Utveckla försäljning på befintliga- och nya kunder



Publiceringsdatum
2021-10-25

Kvalifikationer
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, kunna prioritera, agera och vara i kontroll.
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
B-körkort är ett krav

Om dig
Vi är intresserad av dig som har en bakgrund inom HR/bemanning har du en eftergymnasialutbildning är det meriterande.

Du drivs av att bygga förtroendegivande relationer, är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden.

Du har erfarenhet av att jobba med rekrytering och/eller bemanningsplanering, du kan prioritera och hantera flera uppgifter parallellt.

Du letar efter ett jobb där tempot är högt, du trivs i en roll med en föränderlig vardag där du kan använda din goda service- och beslutsförmåga.

Du är strukturerad och noggrann, du har erfarenhet av att jobba i olika affärssystem och är en fena på administration. Du trivs med att vara spindeln i nätet med kontroll och glädjen att hjälpa kund med deras behov.

Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.

Så ansöker du
Du ansöker via länken nedan så snart som möjligt, dock senast den 22 oktober. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. I denna rekrytering samarbetar vi med Pontoon- som är ett varumärke inom Adecco Group. I denna rekryteringsprocess kan vår första screening ske på engelska, resterade av intervjuprocessen kommer hållas på svenska. I vår kvalitetssäkrade process kan du bli ombedd att genomföra en videointervju samt personlighetstester.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterandechef Anders Gärdeman på +46 72 - 142 94 13 eller via email: anders.gardeman@adecco.se

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12 3 TR
58224 Linköping

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), https://www.adecco.se/
S:t Larsgatan 12 3 TR (visa karta)
582 24  LINKÖPING

Arbetsplats
Linköping

Kontakt
Anders Gardeman
anders.gardeman@adecco.se
+46 72 142 94 13

Jobbnummer
6066347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: