Kommunvägledare till kundcenter
Östersunds Kommun / Butikssäljarjobb / Östersund
2018-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till kundcenter" (publicerad 2021-10-08) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Östersunds kommun, Serviceförvaltningen söker Kommunvägledare till Kundcenter
Tillsvidare heltid (100%) till svarsgruppen Fastigheter, gator, byggande och miljö.
I november 2013 öppnade Östersunds kommun ett kundcenter dit Östersundsbor, näringsidkare och besökare kan vända sig för att få information, vägledning och hjälp. I kundcentret arbetar totalt 18 kommunvägledare, en receptionist, en verksamhetssamordnare samt chef. Vi sitter i ett kontorslandskap i direkt anslutning till receptionen i Rådhuset. Då en av våra medarbetare gått vidare till annan tjänst inom kommunen söker vi nu hennes ersättare i den svarsgrupp som arbetar med frågor som rör fastigheter, gator, byggande och miljö.
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.
Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.
Flera frågor som gruppen hanterar för både teknisk förvaltning och samhällsbyggnadsförvaltningen är mer djupgående, detta gäller till exempel bygglovsfrågor, frågor om vatten och renhållning, gator och parkering.
Våra öppettider är måndag till torsdag 08.00 - 17.00, på fredagar stänger vi 16.00.
• Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum.
• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
• Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.
• Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du är tydlig och har en problemlösande förmåga.
• Du har erfarenhet av arbete i kundtjänst per telefon samt har arbetat med eller har utbildning inom något av områdena fastigheter, gator, byggande, renhållning eller miljö.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Varaktighet, arbetstid
100& Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 2:2018:5
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Nilsson
agneta.a.nilsson@ostersund.se 063-14 44 34
FöretagÖstersunds kommun
AdressÖstersunds kommun
Rådhuset
83182 Östersund
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4015060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.