Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun

Nacka kommun / Receptionistjobb / Nacka
2014-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun" (publicerad 2016-08-29) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet,
objektivitet och tydlighet". Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!

I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas
av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för
kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Publiceringsdatum
2014-12-19

Dina arbetsuppgifter
Genom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten
med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal
rådgivande - och specialistfunktioner.

I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens
ansvarsområde, guida medborgarna på kommunens tjänster på internet, ta emot
synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i
telefon men även genom att besvara frågeställningar via internet samt genom att
ta emot personliga besök i vår reception.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge
kunderna den bästa tänkbara servicen, vi har kundens fokus!

Kvalifikationer
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande inom det
kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Utbildning i beteendevetenskap är meriterande
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla, kundfokus och som trivs med att vara
kommunens ansikte utåt
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många
bollar i luften
• Kunskap om Nacka kommun, erfarenhet från kommunal verksamhet är en
merit
• Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett
team
• Du är en positiv och öppensinnad person
• Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god
service som mål
• Du har en hög verbal förmåga
• Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl
som i skrift
• Behärskar du fler språk är det meriterande

Varaktighet och omfattning

Anställningsform: Tillsvidare anställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2015-02-01 eller enligt överenskommelse

Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur

Så ansöker du
Ansök senast: 2014-12-30

Kontaktuppgifter för detta jobb
Anders Larsson, Biträdande enhetschef, Kontaktcenter, anders.larsson@nacka.se , 08-718 80 00

Fackliga
företrädare

Yvette Forssmark, Ordf. Vision, yvette.forsmark@nacka.se , 08-718 80 00
Christine Lindström, Vision, christine.lindstrom@nacka.se , 08-718 80 00

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13141 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2107660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: