Kommunvägledare
Klippans kommun, Kundtjänst / Kundservicejobb / Klippan
2025-02-12
Visa alla kundservicejobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Kundtjänst i Klippan I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter.
Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete.
Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete.
Vi söker dig som tycker om att ha kundkontakt både via digitala kanaler, via telefon och över disk. Du ska ha en fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl kunder som kollegor. Du är trygg och professionell, även när du möter människor i svåra situationer.
Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan!
Publiceringsdatum2025-02-12ArbetsuppgifterVi behöver stärka upp vårt team vid ledigheter till exempel sommarsemestrar och frånvaro, vill du vara med och ge service till våra medborgare?
Kommunvägledarna i Klippans kommuns kundtjänst arbetar tätt ihop för att lösa så många som möjligt av de inkommande ärendena. Vi ansvarar också för att skapa hög tillgänglighet och service med medborgarens bästa i fokus.
Vi guidar våra invånare via telefon, som den främsta kanalen för inkommande ärenden men också via andra kanaler som chatt, e-post och personliga besök. Vi vägleder i många olika frågor som rör den kommunala verksamheten, allt från socialförvaltning till skola och barnomsorg. Kundtjänst är länken mellan invånarna och resten av organisationen.
Du hanterar ärenden, följer rutiner, genomför och avslutar aktiviteter. Du levererar goda resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du kan prestera i en pressad miljö, hantera svåra situationer och förblir optimistiskt inför utmaningar samt har förmågan att acceptera och ta emot feedback.
KvalifikationerVi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning. Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning inom relevant område som till exempel kommunikation, service eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du som söker ska ha erfarenhet från kundtjänst eller liknande serviceyrke där kund/medborgare stått i fokus. Meriterande är om du arbetat med detta inom kommunal verksamhet.
Vi kommunicerar på svenska och engelska vilket gör att du måste ha mycket goda kunskaper i båda språken, och känna dig bekväm både när det gäller tal och skrift.
En hög digital kompetens krävs då det dagliga arbetet hanteras med hjälp av flera olika verktyg/system.
Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat och kan anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du är duktig på att hitta och formulera de viktigaste budskapen i en text och att använda klarspråk är självklart för dig.
Du har lätt att samarbeta och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen, du måste kunna arbeta tätt med andra människor, lyssna, visa empati och respekt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar in bra i vårt nuvarande team.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med att ansöka.
Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete inom kommunal verksamhet är meriterande.
Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg.
För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.
För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C228364-2025-2".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Klippans kommun (org.nr 212000-0928)
Arbetsplats Klippans kommun, Kundtjänst
Kontakt TF Enhetschef Kundtjänst
Carolin Anderzon
carolin.anderzon@klippan.se 043528014 Jobbnummer 9159780