Kommunvägledare
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Karlstad
2016-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2018-07-02) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Kontaktcenters uppgift är underlätta för Karlstadsborna och andra som vill komma i kontakt med kommunen. På Kontaktcenter arbetar kommunvägledare, turistinformatörer samt telefonister med att lämna information och vägledning om kommunens verksamhet. Det är många Karlstadsbor som vill ha vår hjälp och nu när en av våra kommunvägledare går vidare till annan tjänst söker vi någon som vill arbeta i svarsgrupp 3 som är den gruppen som arbetar med frågor till våra tekniska förvaltningar.
Publiceringsdatum2016-01-19ArbetsuppgifterSom kommunvägledare arbetar du med att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet. Kontakterna sker via telefon, besök, e-post, web och sociala medier.
Gruppen tar emot felanmälningar på kommunens olika anläggningar, besvarar frågor inom teknik och fastighetsområdet samt stadsbyggnad, miljö och kommunledning. Det är bland annat frågor om bygglov, borgerlig vigsel, kartor, pågående projekt, parkering, inflyttarservice med mera. Gruppen arbetar också med kommunens facebook sida.
KvalifikationerDu ska vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Arbetet innebär att du möter medborgare i telefonen, på webben och i personliga möten. Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet från att ha arbetat med olika IT-system. Arbetet är ett teamarbete och du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som är har en högskoleutbildning inom området teknik-, kommunikation, natur- eller samhällsvetenskap. Du får gärna ha erfarenhet av arbete inom en kommun.
ÖVRIGT
Karlstads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Löneform: Månadslön Varaktighet: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Schemalagda arbetstider varierat mellan 7.30 och 18.15.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-08
Ange följande referens när du ansöker: A457374
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Salomonsson, Chef Kontaktcenter 054-540 10 62
Monica Bergergård, Gruppchef 054-540 80 54
FöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
AdressKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad
KontorsadressKontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
Jobbnummer 2623397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.