Kommunsekreterare till Ovanåkers kommun

Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.

Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.



Vill du arbeta i händelsernas centrum i den lokala demokratin?
Vi söker dig som vill bli vår nya kommunsekreterare.

Som kommunsekreterare har du en nyckelposition inom Ovanåkers kommuns centrala administration, där du har ett nära samarbete med kommunchef och ledande politiker. Tjänsten som kommunsekreterare är innehållsrik, omväxlande och innefattar såväl administrativa sysslor som mer komplexa frågeställningar och juridisk problemlösning.

Publiceringsdatum
2021-10-11

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för den politiska ärendeprocessen i form av beredningar, kallelser och protokoll till kommunstyrelse, kommunstyrelsens utskott och kommunfullmäktige. I kommunsekreterarrollen ingår ansvar för diarium och du kommer vara systemansvarig för vårt ärendehanteringssystem Ciceron samt ansvar för organiserandet av allmänna val. Utöver huvuduppdraget kan även utredningsuppdrag eller annan handläggning komma att ingå i arbetet. Du kommer även arbeta med GDPR-relaterade frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statskunskap, juridik eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen och förståelse för den politiska styrningen av en komplex organisation.

Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och arbetar självgående och strukturerat. Som person är du noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har ett gott omdöme och är bra på att samarbeta då arbetet innebär många kontakter med politiker, medarbetare och allmänhet. Du är tydlig i din kommunikation och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik.

För att du ska lyckas i rollen behöver du ha ett starkt intresse för samhälls- och demokratifrågor.

Anställningsvillkor
Du arbetar vanligtvis dagtid men då kommunfullmäktige har sina möten på kvällstid så ingår även detta i kommunsekreterarens arbete.

Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Eftersom vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer bör du söka så snart som möjligt, dock senast 2021-10-31



Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelsen

Jobbnummer
6032327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: