Kommunsekreterare/Informationssäkerhetsamordnare

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Kommunsekreterare / Informationssäkerhetsamordnare
• Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft.
Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare.
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

En dag som Kommunsekreterare / Informationssäkerhetsamordnare
Du arbetar primärt som sekreterare vid sammanträden för fullmäktige, kommunstyrelsen och dess beredningar. Du är ett specialiststöd till politiker och tjänstemän i den politiska beslutsprocessen och du ansvarar för och säkerställer formalia kring kallelser, utskick och protokollshantering.
Utöver sekreterarskapet har du även en samordnande roll i det kommunövergripande informationssäkerhetsarbetet. Bland annat kommer du arbeta med utredningar, delta i projekt och hålla i utbildningar om informationssäkerhet för andra verksamheter inom kommunen. I denna del av arbetet kommer du ha nära kontakt med kommunens övriga säkerhetsfunktioner.
Du verkar också i det kvalitativa utvecklingsarbetet inom kansliets ansvarsområden, bland annat genom att delta i kommunens kvalitetssamordningsgrupp.
Då tjänsten delvis är ny kommer det finnas möjlighet att forma arbetsinnehållet till viss del.

Din kompetens
Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik, samhällsvetenskap eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du har goda kunskaper i den lagstiftning som är central för uppdraget, däribland kommunallagen, förvaltningslagen och sekretesslagstiftningen.
Som person är du lösningsfokuserad och noggrann, du är bekväm med att ta egna initiativ och trivs i en stödjande- och serviceinriktad funktion.
Det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga då arbetet består av många olika kontaktytor.

En hälsning från din blivande chef
Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med din ansökan!

Övrig information
Tidsbegränsad anställning på 100 % till och med 2024-12-31, med goda möjligheter till förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2024-01-07. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Intyg och referenser lämnas på begäran. Arbetstester kan komma att tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), https://krokom.se
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Enhetschef kansli
Ardian Isufi
ardian.isufi@krokom.se
0640-161 02

Jobbnummer
8329578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: