Kommunikatör till Pensionsmyndigheten i Stockholm
Poolia Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-08Om tjänstenVi söker nu en intern- och extern kommunikatör och redaktör för intranätet till en av våra myndigheter i Stockholm. I rollen kommer du att arbeta på myndighetens kommunikationsavdelning och med att stötta kommunikatörerna och huvudredaktören för intranätet.
• omfattning: heltid 100%
• start: omgående
• längd: till och med 2024-03-31, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av Poolia men kommer att arbeta Pensionsmyndighetens lokaler i Stockholm. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd med myndigheten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen innebär att vara behjälplig som kommunikationsstöd till kommunikatörerna i myndighetsövergripande verksamhetsfrågor som ska kommuniceras internt och externt samt skriva nyheter på intranätet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:
• ingå som operativt kommunikationsstöd i arbetsgrupper för myndighetsövergripande verksamhetsfrågor
• ingå i arbetsgruppen för intern och extern kommunikation, delta i dialog och bistå med rådgivning i kommunikationsfrågor
• bemanna, bevaka och hantera intranätets funktionsbrevlåda (funktionsbrevlådan är ett stöd för myndighetens ca 100 intranätsredaktörer)
• översätta språksidor (engelska) på myndighetens externwebb
• arbeta med faktagranskning och kvalitetssäkring av översättningar (engelska)
• bistå med att arbeta om struktur, serviceanpassa sidor och rensa innehåll på intranätet
• bistå med arbetet att tillgänglighetsanpassa webbsidorna på myndighetens externwebb.
I det redaktionella arbetet på intranät ska du:
• löpande intervjua, skriva texter och publicera nyheter på intranätet
• stötta kommunikatörer och lokala redaktörer och textredigera artiklar
• bistå med att fotografera samt välja ut bilder och anpassa dem till olika kanaler.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen så behöver du som söker uppfylla följande kompetenskrav:
• ha högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller liknande utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
• ha kunskap om och arbetslivserfarenhet av digital kommunikation och sociala medier
• ha arbetslivserfarenhet från kommun, statlig myndighet, eller liknande
• ha kunskap om och arbetslivserfarenhet av tillgänglighetsanpassning enligt krav i aktuell lagstiftning (lagen om tillgänglighet till digital offentlig service)
• behärska svenska och engelska språket flytande i skrift
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
Därtill ska du ha minst tre års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom intern kommunikation. Med operativt arbete inom intern kommunikation menas:
• redaktionellt arbete på webbplatser/intranät
• att intervjua, skriva och publicera artiklar och nyhetstexter på webbplatser
• tolka innehåll och skriva texter utifrån målgruppens behov
• rådgivning och stöttning till kollegor i kommunikationsfrågor.
Du ska även ha minst tre års arbetslivserfarenhet av att koordinera och utveckla innehåll på intranätet samt av att arbeta med SiteVision eller liknande publiceringsverktyg. Du ska även ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och redigeringsverktyg som exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.
Som person är du strukturerad med god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Därtill är du lyhörd och kommunicerar på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du är van vid att arbeta självständigt och ta egna beslut. Verksamheten håller en hög servicenivå och har ett prestigelöst förhållningssätt på arbetsplatsen, det är således av vikt att du tar dig an olika arbetsuppgifter med lika stort engagemang.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70196".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Louise Gardell
louise.gardell@poolia.se 070-838 31 36 Jobbnummer 8316385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.