Kommunikatör till myndigheten för digital förvaltning

Myndigheten för digital förvaltning / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för digital förvaltning i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet.
Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Kan du bidra med att få myndigheten att bli bäst i världen på digital kommunikation? Vågar du anta utmaningen att tänka nytt? Vill du arbeta i en dynamisk verksamhet där mod, nytänkande och samarbete är framgångsfaktorer för att skapa goda resultat? Vi söker två kommunikatörer till myndigheten för digital förvaltning.

Publiceringsdatum
2018-05-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att verka i en central roll där du kommer att utveckla och bygga upp myndighetens kommunikationsverksamhet. Rollen innebär att vara till lika delar strategisk som operativ. Du kommer att vara med och utforma myndighetens kommunikationsstrategi och att vara ett stöd för verksamheterna i att genomföra kommunikationsinsatser, filma o redigera webbsändningar och ta fram utbildningsmaterial. Fokus ligger främst på digital kommunikation. I rollen ingår även att utveckla myndighetens webb.

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Du tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har

* Högskoleutbildning inom relevant ämnesområde för tjänsten
* Erfarenhet av något eller flera av följande områden: webb, produktion av filmer, framtagande av digitalt utbildningsmaterial och rapporter.



Meriterande



* Förståelse för eller erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation
* Erfarenhet av att ha varit med och byggt upp en verksamhet
* Erfarenhet av grafisk formgivning, och hantera exempelvis Photoshop och InDesign

Personliga egenskaper

Vi söker dig som stimuleras av att vara med och forma och bygga upp en ny verksamhet. Du tar eget ansvar i genomförande av såväl operativa som strategiska frågor. Vidare har du en god samarbetsbetsförmåga, är kommunikativ och har vana av många olika kontaktytor. Du har en god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade saker på ett lättförståeligt sätt.

Vi ser att du har förmåga att sätta konkreta frågor i ett större sammanhang och utifrån detta ta beslut om vilka aktiviteter och åtgärder som ska tillämpas.



Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.



Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930 eller Karin Frisendahl 070-3774546

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllenhed för O FR 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just du passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 20 maj.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/



Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 44720
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Frisendahl kfr@se.experis.com 060-64 65 47

Företag
Myndigheten för digital förvaltning

Adress
Myndigheten för digital förvaltning
85232
85232 2281

Kontorsadress
Esplanaden 6

Jobbnummer
4125940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för digital förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för digital förvaltning: