Kommunikatör till enheten för kommunikation och marknad, Östersu
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Kommunikation och marknad är en myndighetsgemensam enhet som bl.a. vägleder och stödjer verksamheten inom kommunikationsområdet. Ansvaret är främst att strategiskt och operativt förvalta myndighetens övergripande kommunikation med medierelationer, värdegrund, varumärkesfrågor, visuell identitet, marknadsföring, relationsfrämjande mötesplatser och kanaler. Arbetet sker genom interna nätverk och direktkontakter och vi producerar själva stor del av vår kommunikation. För att vara effektiva sker vårt arbete genom planering och improvisering i en värdedriven kultur och i en omväxlande miljö. Rollen är både rådgivande och utförande. Vi står inför ett större förändringsarbete med kundupplevelsen i fokus där våra digitala kanaler, inte minst sociala medier, blir allt viktigare.
För att trivas hos oss ska du kunna arbeta självständigt, ha tålamod och inspireras av att vara med och utveckla vår kundupplevelse genom aktuella projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som kommunikatör på Statens servicecenter innebär att driva, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser, ge stöd och råd i kommunikativa frågor samt ta fram budskap och kommunikationsplaner. Arbetsuppgifterna innebär att självständigt skriva texter, redigera andras texter och agerar beställare av innehåll samt publicering i digitala kanaler. Tjänsten kommer att ha ett fokus på kundkommunikation i nära samverkan med avdelningen för kundsupport.
Publiceringsdatum2018-06-28Kvalifikationer Vi söker dig som har:
• Akademisk examen i Media- och kommunikationsvetenskap alternativt RMI Berghs, IHM eller motsvarande utbildning
• Minst fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör eller motsvarande
• Erfarenhet av att planera och genomföra kommunikationsinsatser
• Erfarenhet av att agera rådgivare inom kommunikationsområdet
• Goda kunskaper i SiteVision, EPI server eller liknande CMS-verktyg
• Goda kunskaper i Officepaketet, InDesign och Photoshop
• Erfarenhet av att arbeta i de sociala mediekanalerna: Facebook, LinkedIn eller Twitter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från offentlig verksamhet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara lösningsfokuserad
• Ha god samarbetsförmåga och vara lyhörd för andras åsikter
• Vara drivande
• Ha kundfokus
• Kunna arbeta självständigt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och god förmåga att uttrycka dig på engelska
Övrig informationAnställningen är tillsvidare på 100%.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.
Resor mellan våra kontor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2018.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnica Schölund Storm, Avdelningschef
annica.scholundstorm@statenssc.se 010-456 01 37
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
83281 Frösön
KontorsadressStatens servicecenter
FE 15
Jobbnummer 4227271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.