Kommunikatör med inriktning webb

Svenska Kraftnät / Marknadsföringsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vårt samhälle är beroende av el. Det är elen som lyser upp ditt hem, driver tåget du åker och är en förutsättning för att du ska kunna läsa denna jobbannons. Svenska kraftnät är den myndighet som har regeringens uppdrag att Sverige ska ha en hållbar och säker elförsörjning, både under vardagens alla timmar och om det blir kris. Våra frågor är högaktuella i samhällsdebatten!

Vi söker nu en ny stjärna till Kommunikationsavdelningen! Som kommunikatör med inriktning webb ingår du i teamet som arbetar med förvaltningen och utvecklingen av Svenska kraftnäts digitala kanaler.

Publiceringsdatum
2022-11-01

Om tjänsten
Svenska kraftnäts kommunikationsavdelning består av två enheter som stöttar verksamheten strategiskt och operativt för att öka myndighetens synlighet, kännedom och förtroende. I våra digitala kanaler skapar vi innehåll för att öka kännedomen om oss och vårt samhällsviktiga uppdrag. Svenska kraftnät har många experter; vi bidrar också till att våra kollegor är uppdaterade, insatta och stolta.

Kommunikationsavdelningen växer och kommer framöver att bestå av 30 medarbetare och ett antal konsulter fördelat på två enheter. Som kommunikatör med fokus på webb kommer du att tillhöra enheten Innehåll och kanaler och ingå i den grupp som arbetar med Svenska kraftnäts digitala kanaler.

Vårt arbetssätt är att alla på avdelningen Kommunikation är delaktiga i verksamheten genom ett integrerat och tvärfunktionellt samarbete som kännetecknas av hög kollektiv förmåga och tillit till varandra.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Du ingår i myndighetens press- och kommunikationsberedskap med viss schemalagd tjänstgöring utanför ordinarie arbetstid.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i förvaltningen av myndighetens intranät och externwebb, vilket exempelvis innebär att:

• hantera frågor och önskemål om uppdateringar från verksamheten och allmänheten
• utbilda och stötta verksamhetens redaktörer samt hålla manualer och lathundar uppdaterade
• regelbundet ta ut statistik över webbplatserna och utifrån den analysera och förbättra webbplatserna, laga brutna länkar, göra redaktionella tillgänglighetsanpassningar med mera
• ta fram nytt material, se över och förbättra befintligt innehåll, intervjua och skriva nyheter, filma, producera och publicera film
• leda och delta i mindre utvecklingsprojekt.

Vid behov ingår även att stötta i annat kommunikationsarbete på avdelningen.

Bakgrund
Du ska ha akademisk utbildning inom kommunikation, eller webbredaktörsutbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Vidare har du:

• god erfarenhet av webbpubliceringsverktyget Optimizely (EPiServer) CMS från och med version 7.
• minst 2 års arbetserfarenhet av innehållsarbete på webben, både redaktionell produktion och webboptimerad text- och bildproduktion.
• goda kunskaper i webbanalys
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser positivt på om du har erfarenhet av:

• av arbete med webbtillgänglighet och GDPR
• sökoptimering i Optimizly/EPiServer Find
• verktygen Siteimprove och Vizzit
• de olika programmen i Adobe Creative Cloud, exempelvis Photoshop, Indesign, Premiere Pro och After Effects.
• att ha arbetat operativt med sociala medier
• SEO- och SEM-mätning och analys

Dina personliga egenskaper
Du är noggrann och har en analytisk förmåga. Du tar egna initiativ samt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd i dialogen med andra då denna roll innebär många kontaktytor i organisationen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Pernilla Klüft, tel. nr. 010-350 90 82 alternativt ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 9149. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 27 november 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.





Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Normala villkor

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
7128301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: