Kommunikatör med fokus på digitala tjänster

Trafikverket / Marknadsföringsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Som kommunikatör med fokus på digitala tjänster på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Avdelningen Specialistcenter tillhandahåller tjänster och specialistkompetens inom kommunikationsområdet till hela Trafikverket. Vi arbetar med allt ifrån grafisk formgivning och studioproduktion till klarspråk och webbpublicering. Våra specialister bemannar även Kommunikations förvaltningsorganisation och nu söker vi en medarbetare som ska arbeta med förvaltning och utveckling av digitala tjänster och lösningar inom kommunikationsområdet.
Är du en modig och nytänkande person, då kanske du är vår nästa medarbetare.


Kommunikatör med fokus på digitala tjänster


Publiceringsdatum
2022-05-04

Dina arbetsuppgifter
Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för digitalisering, genom exempelvis stödjande system, smarta flöden och effektiva arbetssätt. Du blir en brygga mellan Kommunikation och IT-förvaltningen och ska bidra till att vi har en ändamålsenlig digital infrastruktur inom vårt område.
Vi har nyligen upphandlat en produktionsportal som bland annat hanterar tryckeritjänster, mallad produktion av informationsmaterial och digitala utskick, i uppdraget ingår det att vara förvaltare för den portalen. Det innebär att du fångar och analyserar förslag och nya behov från verksamheten, genomför nödvändiga anpassningar och förändringar av arbetssätt och systemlösningar samt har en nära dialog med både användare och leverantör.
Du ingår i ett förvaltningsteam som hela tiden arbetar tillsammans och hjälps åt, även om stor del av arbetet är självständigt. I uppdraget ingår också att ha koll på omvärlden och bevaka aktuell digital utveckling.
Vi ser även att du är en viktig kugge i avdelningens utvecklingsresa där du hjälper till att formulera behov och bidrar till att vi tar steg framåt och når vår målbild.



Övrig information

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuer genomförs preliminärt under vecka 24
Kontaktperson den 9-16 maj Anna-Lena Bergström 010-123 54 92,
Kontaktperson 4-8 maj och 17-25 maj Helena Liljerehn, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer
Vem är du?
Du har förmåga att driva utvecklingsfrågor och omsätta strategier och behov till konkreta lösningar. Du har även en god förmåga att se hur olika delar hänger ihop och hittar lösningar på uppkomna behov som fungerar för helheten. Ditt intresse för och kunskap om digitala tjänster är stort. Du tycker om att inspirera andra och samarbeta inom organisationen och med externa leverantörer. Du har god kommunikationsförmåga som gör att du förmedlar ditt budskap på ett enkelt sätt och är lyhörd för mottagaren.
Vi ser att du har:
• högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig utifrån ansvarsområdet.
• kunskap inom det digitala landskapet och har några års yrkeserfarenhet av digitala utvecklingsprojekt.
• några års yrkeserfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor på såväl operativ som strategisk nivå inom digitala kommunikationslösningar.
• goda kunskaper i Adobe-programmen.
• yrkeserfarenhet av kravställning vid upphandling av kommunikationstjänster.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med tryckeritjänster.
• erfarenhet av att leda andra i t ex ett projekt.

Ansökan

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Det vi på Trafikverket gör har betydelse för människor och företag - varje dag, varje minut. Behovet av en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt är stort. Vi har ansvar för hela kommunikationsprocessen, från de stora strategiska frågorna till den operativa vardagskommunikationen.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning 6 månader

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24:2022:012".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Helena Liljerehn
0101235502

Jobbnummer
6606873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: