Kommunikatör

Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd i Luleå, Umeå eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är en viktig aktör och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar med visionen; för Norrbottens bästa, via ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd, utveckling och samordning inom många olika områden. Hos oss arbetar ca 280 personer inom avdelningarna miljö, samhälle, näringsliv och administrativt stöd. Länsledningen består av landshövding, länsråd och en stab.

Publiceringsdatum
2013-12-20

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Länsstyrelsen i Norrbotten har du ett helhetsansvar att i nära samarbeta med dina uppdragsgivare och kollegor lösa de kommunikativa utmaningar som verksamhetens olika delar ställs inför. Du kan se de behov som finns i verksamheten och handla därefter. I din roll ingår att analysera, planera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser.
Arbetsinnehållet är brett och spänner över det mesta som en kommunikatör brukar syssla med. Du ska arbeta med mediarelationer som t ex att producera debattartiklar, pressmeddelanden och arrangera pressträffar. Det förväntas också att du kan ta fram annonser, trycksaker och foldrar. I dina uppgifter ingår också att hantera hantera information på vårt intranät och vår webb. Kommunikationsenheten består i dag av 7 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Att tillsammans inom enheten utveckla myndighetens kommunikation, såväl internt som externt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:
• Upprätthålla goda mediekontakter och bevaka bilden av myndigheten i media
• Utveckla och underhålla väl fungerande kommunikationsrutiner och kanaler på myndigheten
• Fungera som stöd till ledningen och övriga medarbetare i frågor om information och kommunikation
• Planera kommunikationsinsatser, producera informationsmaterial samt kunna bistå med publicering på webb och intranät

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en relevant utbildning, kompetens, och kunskap samt några års erfarenhet av mediafrågor och omvärldsbevakning
• god stilistisk förmåga och mycket god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal och skrift det vill säga lättläst och språkligt korrekt.
• förmåga att självständigt initiera, planera och genomföra kommunikationsinsatser
• god kompetens och vana att hantera Officepaketet och Creative Cloud (företrädesvis In Design och Photoshop)samt Adobe 5
• förtrogenhet med webb och sociala medier
• Länsstyrelsen lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du kommunikativt lyhörd för verksamhetens behov samt har god samarbetsförmåga och vana från att arbeta uppdragsbaserat.
• du är ansvarstagande och självgående.
• du har ett helhetsperspektiv samtidigt som du har en blick för detaljer
• du har gott omdöme, integritet och kan vara en god företrädare för myndigheten.
• du kommunicerar enkelt och tydligt, är utåtriktad och bra på att bygga och upprätthålla goda relationer
• arbetet kräver att du är flexibel och van med ett högt tempo.
• du har god förmåga att snabbt sätta dig in i olika situationer

Det är en fördel om du har:
• erfarenhet från ovan beskrivna arbete på myndighet eller i annan offentlig verksamhet

Din bakgrund och erfarenheter blir avgörande för vilka arbetsuppgifter du får

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överrenskommelse., upphör: Obligatorisk provanställning om 6 månader.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-14
Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• generösa möjligheter till flexibel arbetstid
• friskvård och motion på arbetstid.
Vi satsar på jämställdhet och mångfald bland medarbetarna avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli är av stort värde inom Länsstyrelsen eftersom vi är ett mångkulturellt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia. försäljare hänvisas till Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: 112-14473-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Gothefors Tillgänglig fr.o.m. 2014-01-04, Chef Kommunikationsenheten 010-225 54 18, 070-553 52 02 hans.gothefors@lansstyrelsen.se
Susanne Nilsson., Avdelningschef 010-225 53 81, 070-687 72 60 susanne.nilsson@lansstyrelsen.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare för SACO och ST nås via väx, Fackliga företrädare 010-225 50 00

Företag
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Adress
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd
Stationsgatan 5
97186 Luleå

Jobbnummer
1735565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd: