Kommunikatör - intern kommunikation

Quest Consulting Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Som internkommunikatör tar du fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätter budskap, mål och effekter för arbetet utifrån kundens övergripande strategier. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Stötta chefer och medarbetare med operativt kommunikationsarbete
• Ta fram kommunikationsplaner, skriva nyheter och skriva manus
• Ta fram informationsmaterial och skapa innehåll
• Planera och säkra genomförandet av och följa upp nödvändig intern och extern kommunikation
• Planera och samordna genomförande av kommunikationsinsatser och uppföljning
• Stötta med interna informationsinsatser som artiklar på intranätet, Power Point presentationer, filmer

• Driva det taktiska och operativa arbetet med planerade och beslutade informationsaktiviteter

• Upprätta planer för internkommunikation

Du kommer arbeta med alla avdelningar i organisationen och måste vara duktig på och gilla att skapa nya kontaktytor och hålla i gång nätverk. Du arbetar med den interna kommunikationen i form av projekt-, förändrings- och ledningskommunikation och förväntas ta egna initiativ och proaktivt fånga idéer från verksamheten som skapar mervärde.
Din tidigare erfarenhet bör motsvara följande

• 5 års erfarenhet av taktiskt och operativt internkommunikationsarbete
• Erfarenhet av projektledning och planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter
• Erfarenhet av tvärfunktionellt internkommunikationsarbete i större organisationer i minst 5 år
• God förståelse för digitala kommunikationskanaler som passar för internkommunikation
• Erfarenhet av Office 365, SharePoint, Google Analytics och andra digitala verktyg

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i organisationen där merparten av de anställda inte är tjänstemän
• Erfarenhet av kriskommunikation
• Erfarenhet av publiceringsverktyg

Som person är du uppfinningsrik, har lätt att kommunicera information till olika intressenter samt har ett stort intresse av att arbeta med många olika typer av människor.

Hur du ansöker

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-05-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Quest Consulting Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659)

Arbetsplats
Quest Consulting

Jobbnummer
6614852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: