Kommunikativ assistent för rekrytering
Wallenstam Bostad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wallenstam Bostad AB i Stockholm Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 27 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9000 hushåll och 1000 företag. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande.
SW söker för Wallenstams räkning en kommunikativ assistent till förvaltningsavdelningen. Wallenstam har hyreslägenheter, kommersiella lokaler och eget vindkraftbolag och har drygt 180 anställda var av ca 50st i Stockholm. Förvaltningsavdelningen består av 15 personer och jobbar i huvudsak med förvaltning, uthyrning, drift- och underhållsfrågor och sitter i centrala Stockholm.
Tjänstebeskrivning
Det är viktigt för Wallenstam att hyresgästerna får snabb och relevant information om vad som händer i deras fastigheter. I rollen som assistent på förvaltningsavdelningen kommer du stor del av tiden söka, sammanställa samt förmedla information om vad som händer i fastigheterna. Det är viktigt att informationen kommer ut snabbt och att den är tydlig och lättillgänglig.
Den andra tiden kommer du att vara administrativ assistent till chefen för förvaltningsavdelningen och
du kommer exempelvis att:
• Boka möten, kopiera och koordinera kalender.
• Bistå i planerandet av verksamhetsutveckling
• Framtagande av material inför köp eller försäljning av fastighet
• Ta fram historik i aktuella ärenden
• Ta fram powerpointpresentationer
• Vara allt i allo och se till att det är ordning och reda på avdelningen
Tjänsten ger dig stort utrymme för att skapa egna rutiner och arbetssätt.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och med några år arbetslivserfarenhet som administrativ assistent. Du ska ha god förmåga samt intresse av att utrycka dig i tal och skrift och du blir utmanad av att skriva om texter till mer lättförståliga. Du ska även ha mycket goda datorkunskaper och framför allt i Office paketet.
Som person är du prestigelös, flexibel och strukturerad. Inga arbetsuppgifter är för stora eller för små att ta tag i och du blir stimulerad av att få driva och effektivisera arbetsuppgifterna. Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet. Att vara positiv, lösningsfokuserad och ansvarstagande är för dig en självklarhet. Du trivs med att ha ordning och reda kring dig och är kundorienterad.
Erfarenhet av liknande tjänst är meriterande, gärna inom fastighetsbranschen men inget krav.
Viktig information
Ovanstående är rekryteringsuppdrag med start så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2012-11-30 men anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Nordin, 08-407 55 66.
Publiceringsdatum2012-10-31Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMåndaslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Nordin, +46 8 407 55 66
FöretagWallenstam Bostad AB
AdressWallenstam Bostad AB
10391 Stockholm
Jobbnummer 1380006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.