Kommunikationsstrateg med fokus på intern kommunikation

Skatteverket / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Är du en kreativ kommunikatör med erfarenhet av både intern och extern kommunikation? Vill du arbeta nära verksamheten med såväl strategiska som operativa frågor? Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där vi tillsammans skapar samhällsnytta.

Om jobbet
Du arbetar med kommunikationsfrågor främst inom folk- och fastighetsbokföringsområdet. I jobbet ingår bland annat att arbeta med internkommunikation kopplat till olika förändringar, utvecklingsarbeten och ledningskommunikation. Du kommer också ha ett samordningsansvar för folk- och fastighetsavdelningens innehåll och nyheter på intranätet. Arbetet kan också innebära andra uppdrag på kommunikationsavdelningen.

Rent praktiskt ska du arbeta både strategiskt och operativt exempelvis genom att identifiera kommunikationsbehov, prioritera, ta fram rätt leveranser, formulera budskap samt utforma, planera och genomföra olika typer av kommunikationsinsatser utifrån de effekter vi vill nå.

Du kommer ha en nära dialog med den verksamhet du stöttar och uppdragen varierar över tid. Arbetet utförs ofta i olika former av samarbeten och team, där det är viktigt att bygga kontakter och skapa tillit. På kommunikationsavdelningen är vi drygt 55 personer med många olika kompetenser.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara kreativ och initiativrik
- vara både operativ och strategisk
- vara en god skribent
- vara social och ha en förmåga att bygga nätverk
- kunna kommunicera komplicerade sakfrågor på ett enkelt sätt
- vara lösningsinriktad och ha leveransfokus

Du ska även ha:

- en högskoleutbildning inom området information/kommunikation, journalistik eller annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig
- ha flera års aktuell och dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kommunikation i större projekt eller sakområden
- erfarenhet av att arbeta med internkommunikation i stora organisationer
- erfarenhet av förändringskommunikation

Det är önskvärt om du har arbetat med kommunikation, gärna inom folk- och fastighetsområdet, på Skatteverket.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-10

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/1064".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Jobbnummer
4994417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: