Kommunikationsansvarig
Compass Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Compass Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Compass Group är en världsledande leverantör av måltidsservice och supporttjänster. Den svenska verksamheten drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest och Chartwells. Verksamheten omfattar måltidstjänster till företag, universitet, skolor, vård och omsorg samt supporttjänster som konferensservice, reception, lokalvård, vaktmästeri och telefonservice. Läs mer om oss på
www.compass-group.seTjänsten
Compass Group söker nu en kommunikationsansvarig till vårt kontor i Kista, norr om Stockholm. I denna roll på förväntas du arbeta proaktivt, operativt och strategiskt med kommunikation och information. En stor del av arbetet är att utveckla den interna kommunikationen, vilket bland annat innebär att aktivt nätverka med andra avdelningar för att skapa en plattform för informationsflödet.
På Compass Group får du möjligheten att bli en del av ett mycket resultatinriktat och drivet team där du får ta mycket egna initiativ. Vi förväntar oss att du bidrar med energi och nya idéer för att strukturera och utveckla arbetet men också att du kan förvalta befintliga processer och arbetssätt.
Dina ansvars- och arbetsområden kommer bland annat att vara:
• Webb och intranät
• Intern och extern kommunikation/information
• Omvärldsbevakning
• Stötta organisationen med presentationsmaterial, trycksaker, webb och marknadsföring.
I dina arbetsuppgifter ingår även att till ledningsgruppen ta fram förslag till kommunikationsstrategier både internt och externt.
Publiceringsdatum2012-07-20KvalifikationerVi söker dig som har relevant universitet- eller högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande. Du har minst tre års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter, gärna med bakgrund som webbredaktör på liknande företag.
Du har erfarenhet av och god kunskap om webbpubliceringssystem och layoutprogram samt av professionellt användande av sociala medier. Vidare är du är van att författa texter, såsom pressreleaser och nyhetsbrev, samt att designa presentations- och formgivningsmallar. Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda. Erfarenheter av Epi-SERVER är ett plus.
Du som söker är en energi- och initiativrik person med ett strukturerat förhållningssätt och med mycket goda kommunikativa egenskaper - både skriftligt och muntligt. Vidare är du en lyhörd lagspelare med mycket god förmåga att skapa kontakter och bygga förtroende, såväl inom som utanför företaget. Du har en förmåga att inom ditt verksamhetsområde tänka och arbeta strategiskt och övergripande med förankring i affären. Eftersom du kommer att arbeta på både den svenska och internationella marknaden, behöver du kunna uttrycka dig väl i det engelska språket, framför allt skriftligen.
Du tillhör vår HR-avdelning och rapporterar till vår HR-chef.
Eftersom vi är ett värderingsstyrt företag lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Vi tar inte emot några ansökningar per post utan vill att du lämnar din ansökan via webben, klicka på ansökningsknappen för att söka tjänsten.
Våra värderingar bygger på öppenhet, tillit och integritet, passion för kvalitet, framgång genom lagarbete, ansvar och en "vi kan"- attityd. Vi hoppas och vill att du delar den kundfokuserade företagskultur som vi står för. Läs mer om oss på
www.compass-group.seArbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEfter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Ottosson, +46 704 61 75 09
FöretagCompass Group AB
AdressCompass Group AB
Isafjordsgatan 22
16428 Kista
Jobbnummer 1298604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.