Kommuncontroller

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
2019-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommuncontroller" (publicerad 2019-04-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Ekonomi- och kansliavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och kansliverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Ekonomi- och kansliavdelningen består av fyra enheter: Kanslienheten, Upphandlingsenheten, Redovisningsenheten och Ekonomistyrningsenheten. Till vår Ekonomistyrningsenhet söker vi en kommuncontroller. Här sitter alla kommunens ekonomer centralt organiserat tillsammans. Tillsammans arbetar vi med den övergripande ekonomistyrningen, där utveckling av de ekonomiadministrativa processerna prioriteras.


Publiceringsdatum
2019-04-04

Arbetsuppgifter
Som kommuncontroller hos oss är du ekonomistyrningsenhetens processledare och är operativt ansvarig för, och håller ihop, de kommunkoncernövergripande processerna avseende budget, resultatstyrning, prognos, uppföljning, analys och intern kontroll. Du är dessutom kommunstyrelsen controller. En viktig uppgift är att utveckla den kommunövergripande ekonomistyrningsprocessen och utifrån ett värdeskapande helhetsperspektiv effektivisera arbetet för att öka kvalitén i både lednings- och stödprocesser.


Kvalifikationer
Du har ekonomisk utbildning på universitets- eller högskolenivå, gärna med inriktning redovisning/revision. Det krävs att du har kunskap om kommunal redovisning och att du har tidigare erfarenhet av kommunalt budgetarbete på central nivå. Du är analytisk, självgående och förväntas ha vana av att leda och driva utveckling av arbetssätt och processer. Vi ser att du trivs i en föränderlig miljö, är prestigelös och har förmågan att snabbt växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter. Andra egenskaper som kännetecknar dig är att du är positiv och initiativrik. Du har lätt för att kommunicera, skapa engagemang och delaktighet samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du på ett pedagogiskt sätt kan förklara ekonomi för den som inte är ekonom.

ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-06-03 Tillträde enligt överenskommelse Löpande urval sker.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Ange följande referens när du ansöker: A866206/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Steen Ekstedt elisabeth.steen-ekstedt@almhult.se

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4712336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: