Kommunarkivarie

Österåkers Kommun / Arkivariejobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Skärgårdskommunen Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag drygt 39 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker. Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm. Österåkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Österåker beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se.

Publiceringsdatum
2011-10-11

Arbetsuppgifter
Tjänsten som kommunarkivarie är placerad vid Kommunstyrelsens kansli som bl.a. ansvarar för ärendeberedning till Kommunstyrelse, Kommunfullmäktige och Valnämnden och svarar för registrering av Kommunstyrelsens och Valnämndens allmänna handlingar. Kommunstyrelsen är arkivmyndighet för samtliga nämnder och kommunala bolag. Kansliet ansvarar för kommunövergripande administrativ utveckling och allmän kommunaljuridisk rådgivning.

Dina arbetsuppgifter
• Arbeta utåtriktat med rådgivning och utbildning i arkiv- och dokumenthanterings¬frågor gentemot kommunens samtliga verksamheter
• Ansvara för vidareutveckling för rutiner kring arkivvård
• Ansvara för arbetet med riktlinjer för digital dokumenthantering och gallring i IT-miljöer
• Ansvara för arkivmyndighetens tillsynsarbete
• Ordna, rensa, gallra samt förteckna arkiv
• Ge service till tjänstemän och allmänhet gällande att tillhandahålla allmänna handlingar
• Bevaka förändringar av lagar och föreskrifter rörande arkivfrågor
• Vikariera för Kommunstyrelsens huvudregistrator vid semester
• Driva och planera för införandet av system för digitalt långtidsbevarande av arkiv
• Delta aktivt i implementeringen, förvaltningen och utvecklingen av kommunens gemensamma ärendehanteringssystem Public 360

Kvalifikationer
Du har högskole-/universitetsexamen där arkivvetenskap om minst 60 högskolepoäng (40 högskolepoäng enligt gamla poängsystemet) ingår. Önskvärt är att du har erfarenhet av offentlig verksamhet. Vi utgår ifrån att du har ett intresse för IT-relaterad dokumenthantering samt långtidsbevarande av elektroniska arkiv.
Som person är du noggrann, engagerad och strukturerad. Du är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-31
Ange följande referens när du ansöker: A237001
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Katarina Leinar, 08-54081031

Företag
Österåkers Kommun

Adress
Österåkers Kommun
18486 Åkersberga

Jobbnummer
1051050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: