Knowledge coordinatior och First line support
Hoodin / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hoodin i Malmö Vill du vara med att bygga företag och skapa bästa möjliga kundupplevelse? Är du serviceminded och lösningsorienterad? Och har du ett intresse för smarta digitala lösningar? Då borde du bli en del av vårt team.
Hoodin är ett SaaS (software as a service) bolag med en plattform som förenklar och effektiviserar bevakning, informationsinsamling och hanterandet av digitalt innehåll för företag och organisationer. Vi behöver nu förstärkning på marknadssidan för att se till att våra kunder får ut mesta möjliga värde av vår tjänst.
Det vi söker är en vad vi kallar Knowledge coordinator och First line support. Rollen kommer inledelsevis vara 50 %. Rollen innebär två huvuduppgifter:
First line support, vilket innebär att vara befintliga kunders första kontakt när det kommer till frågor om våra produkter och användning samt ta emot rapportering om tekniska fel och ta emot frågor om API och integrationer. Våra användare har tillgång till massa information om hur tjänsten och våra produkter funkar, men om de inte hittar svar på sina frågor i Hoodins knowledge base, så behöver de din hjälp.
Ansvara för att uppdatera vår digitala användarguide (knowledge base) baserat på användares återkommande frågor om funktioner och i takt med nyutveckling där vi behöver fylla på och ändra vår knowledge base.
Det viktiga i denna uppgift är att kunna vara strukturerad och på ett bra sätt förstå och förklara olika funktioner samt hur de hjälper användaren.
Vi tror att du är:
Intresserad av hur system och teknik kan underlätta vardagen för företag och organisationer
Analytisk och intresserad av användarupplevelsen - du kommer vara bryggan mellan användare och Hoodin. Vad kunderna frågar om och vilka förbättringsområden de upplever är otroligt viktigt för produktutveckling och kommunikation.
Service minded och duktig på att skapa förtroende och bygga relationer
Pedagogisk och kommunikativ, framför allt i skrift då vår support kommer in via verktyget Zendesk eller email och rollen innebär att ta fram pedagogiskt material.
Strukturerad
Som person tror vi dessutom att du är positiv, nyfiken och lösningsorienterad, och tycker om att skapa ordning och struktur. Du är social och värderar teamkänslan men kan även arbeta enskilt.
Det är en fördel du har:
Erfarenhet av kundkontakt från support
Erfarenhet av att jobba med digitala tjänster/produkter/utveckling
Erfarenhet av att jobba mot deadlines
Erfarenhet av att jobba i någon form av Content Management System och/eller CRM/Support verktyg. Där erfarenhet från Zendesk är ett extra plus.
Skulle du dessutom ha erfarenhet från verksamhet inom
webbutveckling så är det också toppen, men absolut inget krav.
Hoodin har ett härligt ljust och luftigt kontor, men tjänsten är ganska flexibel när det gäller plats och arbetstider. Hos oss råder frihet under ansvar.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Fast anställning tills vidare
Publiceringsdatum2018-09-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHoodin
AdressHoodin
Humlegatan 4
21127 Malmö
KontorsadressHumlegatan 4, Malmö
Jobbnummer 4338646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.