Klienttekniker

Sos Alarm Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framförallt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den offentliga och privata marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Som Klienttekniker kommer du tillhöra vår IT-avdelning och tillsammans med din seniora kollega ansvara för förvaltning och utveckling av SOS Alarms klientplattformar och stödjande infrastruktur. I rollen ingår dagligt samarbete med andra kollegor inom infrastrukturgruppen, och en del av arbetet kommer även bestå i att stötta servicedesken i vissa frågor. Miljöerna är komplexa och verksamhetskritiska för SOS Alarms olika verksamhetsområden.

Du kommer att ha en stor betydelse i uppbyggnaden av vår nya avdelning IT-arbetsplats då vi bygger upp den inhouse efter att tidigare haft den utlagd externt. Eftersom tjänsten är ny hos oss kommer du ha stora möjligheter att själv utforma arbetet och rollen.

I den här rollen kommer du att:

• Ansvara för drift av våra SCCM-miljöer
• Proaktivt underhålla objekt (dokument, tekniska funktioner m.m.)
• Implementera förändringar i klientplattform och stödjande infrastruktur
• Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystem

Vi söker dig som drivs av att arbeta strukturerat mot mål på ett effektivt sätt, du är strukturerad, noggrann och gillar problemlösning. Du ska vara bekväm i att arbeta självständigt och att ansvara för att nå resultat i samverkan med andra. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara komplicerade tekniska lösningar på ett lättbegripligt sätt.

Du bör ha minst fem års erfarenhet av klienthantering i Windows-miljö och god förståelse för teknisk infrastruktur, nätverk och hur allt hänger ihop.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av

• SCCM med erfarenhet av OS Deployment, applikationsdistribution samt patchning
• Active Directory och GPO-hantering
• Intune och MDM-hantering
• Windows 10
• Klientsäkerhet

Det är meriterande om du har erfarenhet av att scripta i PowerShell.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast!

Har du frågor? Kontakta Olivia Lundmark på olivia.lundmark@sosalarm.se

SOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-06-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819), http://sosalarm.se

Arbetsplats
SOS Alarm

Jobbnummer
5799237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: