Kinnarps i Uppsala söker en Eftermarknadschef
Capto HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capto HR AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Kinnarps i Uppsala ingår i Sveriges största rikstäckande inredningskedja Kinnarps interior och är Upplands bästa specialistföretag på offentlig miljö. Kinnarps är proffs på inredning och vi har bredden att kunna följa ett projekt från tidiga byggmöten till levererad, monterad och godkänd leverans. Med engagerad och kunnig personal samt marknadsledande leverantörer, skapas miljöer som frigör energi och trivsel.
Stimulerande arbetsuppgifter, trygghet och utvecklingsmöjligheter är något av det som Kinnarps kan erbjuda dig. Att vara nöjd med det man har gjort när arbetsdagen är slut och se fram emot nästa dag med tillförsikt är härliga känslor. Vår företagskultur bygger på att vi arbetar hårt tillsammans, samtidigt som vi uppmuntrar alla att hitta en bra balans mellan arbetet och resten av livet.
Om rollen
Tjänsten kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för ekonomi, order, logistik, inköp och support på företaget. Teamet består av 4 personer, där var och en har egna huvuduppgifter men även alltid har överlappande stödfunktioner för övriga medlemmar, gruppen leds av företagets controller och ekonomiansvarig.
Rollen som eftermarknadschef är en viktig stödfunktion mellan försäljning och leverans. Denna roll har dagliga kontakter med människor både internt och externt.
Denna person hanterar affärssystemet Movex som sitt huvudhjälpmedel där det mesta av det administrativa arbetet sker. Efter att projektsäljarna registrerat sina ordrar i systemet tar Logistik- och supportavdelningen över ansvaret för ordern och sänder den vidare för förberedelse och planering av leverans till kund. Det är en roll med många kontaktytor, i huvudsak med montörer, leverantörer, kunder och företagets säljare. Löpande leveranser och montage ska dagligen färdigställas för fakturering. Ansvaret för hantering av reklamationer/transportskador/returer ligger i denna roll och ska fullföljas både internt och externt. Logistering av planerade leveranser kräver en god känsla för helheten.
Rollen har ansvar för att arbetsleda 3-5 montörer och hyr även in extrapersonal vid behov. Rollen har ansvar för att se till att beläggningen för montörerna planeras väl, så att det blir så ekonomisk lönsamt som möjligt. Du kommer att ingå i ledningsgruppen.
Publiceringsdatum2013-01-17BakgrundVi vill att du har arbetat några år med logistik och planering.
Du har inblick i enklare ekonomiska arbeten och har god administrativ förmåga.
Vi ser gärna att du har tidigare kunskaper och erfarenheter från branschen
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbetsleda montörer, åkare eller liknande roller.
Du har mycket god IT- och datavana. Du har arbetat med affärssystem eller order-/leveranssystem, då den mesta informationen som du behöver finns i våra It- system.
Du som person
Som person är du strukturerad och har ordning och reda.
För dig är effektivisering lika med utveckling.
Du trivs med ett flexibelt och omväxlande arbete där du snabbt kan ändra fokus beroende på vad som händer. Du trivs att jobba med människor och tycker om att bygga relationer. Du har erfarenhet av att leda andra framgångsrikt och du är omtyckt som ledare.
Om du önskar ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Björn Sweno 0734-44 30 40 eller Sofie Elisson 0734-43 68 60. Skicka din till
info@captohr.se . Urval sker löpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
info@captohr.seFöretagCAPTO HR AB
AdressCAPTO HR AB
VAKSALAGATAN 6
75320 UPPSALA
KontorsadressVAKSALAGATAN 6
UPPSALA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 073-4443040
Jobbnummer 1441173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.