Key Account Manager Brilliant Future
Kraftsam Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kraftsam Personal AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Befattningens ansvarsområde i huvuddrag
KAM har ett helhetsansvar för utveckling och försäljning till Brilliants största kunder eller segment. Rollen innebär att genom kors försäljning öka lönsamheten på varje kund på så väl kort som lång sikt, samt att säkerställa kundlojalitet tillsamman med kundteamet. En central del i uppdraget är att förstå kundernas verksamheter och behov, samt att bygga relationer med dessa kunder och andra samarbetspartners för att bidra till försäljningen.
Det här är Brilliant
Våra medarbetare är det mest värdefulla vi har. Det är de som skapar och levererar agerbara insikter till organisationer världen över. Vi är en mix av systemvetare, beteendevetare, analytiker, marknadsförare, ingenjörer och ledare som alla har en sak gemensam. Vi drivs av att hjälpa andra. Vi hjälper kunder och vi hjälper varandra. Vi är vänliga och generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer. Känner du att du skulle kunna trivas och vilja utvecklas tillsammans med oss? Vi ser fram emot att höra av dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för en befintlig eller för att skapa en ny kundportfölj, dvs ett segment av en viss typ av kunder (exempelvis bransch eller företagsstorlek).
Ansvar för att utöka befintlig affär med nya abonnemang med målet att utöka Brilliants nyckelkunder till helkunder (abonnemang både på CX och EX)
Ansvar för att strategiskt driva försäljning mot Brilliants viktigaste kunder, nyckelkunderna, samt för att långsiktigt utveckla befintlig kundbas både gällande volym och lönsamhet.
Budgetansvar för försäljning till befintliga kunder (förnyelse, utökning av nya abonnemang och merförsäljning)
Varje år öka abonnemangsgraden hos våra nyckelkunder/segment
Ha huvudansvaret för våra nyckelkunders utveckling och ha ett nära samarbete med DAM
Ansvar för kundnöjdhet hos de kunder du ansvarar för, kopplat till customer success och customer experience
Säkerställa att pipeline är uppdaterad och att pipeline management och daglig uppdatering av CRM och andra stödsystem efterföljs
Löpande rapportering till Head of Customer Management och KAM-gruppen enligt satta rutiner och mallar
Publiceringsdatum2021-11-26Kompetenser Högskoleutbildning inom företagsekonomi, marknadsföring alt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av kundnära arbete och relationsdriven försäljning.
Att självständigt kunna driva kundutveckling på stora kunder eller specifika segment
Flytande i svenska och engelska, behärskar MS Office
Dina personliga egenskaper En sann relationsbyggare med en stark drivkraft av att göra affärer och hjälpa våra kunder
Agera trusted advisor och ha ett genuint engagemang för våra kunder
Förmåga att förstå helheten och arbeta strukturerat med delegering och uppföljning för att uppnå önskat resultat och utveckling
Kommunikativ och en god lyssnare
Kund- och resultatorienterad
Kreativ och lösningsorienterad
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Brilliant Future har ett samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.
För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på liza.diakova(@)kraftsam.se eller
mango.dahlstrom@kraftsam.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast plus rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKraftsam Personal AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "jobbfeed574".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kraftsam Personal AB (org.nr 559121-6204)
Jobbnummer 6135383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.