Keolis söker tre Enhetschefer till Storstockholm!
Level Recruitment AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Level Recruitment AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Level Recruitment AB
Företaget
Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafik-koncernen Keolis. Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Vi är 5 500 medarbetare och omsätter 3 miljarder kr per år. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 12 länder på tre kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik.
Arbetsuppgifter och tjänsten
Keolis växer och går bra! Detta resulterar nu i att vi söker tre Enhetschefer till olika depåer runt om i Storstockholm. Som Enhetschef kommer du ansvara för ca 100 bussförare och leda och planera verksamheten i enheten avseende personal-, bemannings och måluppföljning.
Publiceringsdatum2010-11-26Dina arbetsuppgifterI rollen som Enhetschef kommer du ansvara för att bussförarna på din depå trivs och blir sedda. Du kommer att arbeta med personalhantering i form av introduktion, medarbetarsamtal och rehabiliteringsärenden samt ansvara för att utreda dagliga problem när de uppstår. I din roll som Enhetschef är du i kontinuerlig kontakt med fackliga representanter och interagerar ständigt med olika externa och interna parter. Du kommer att coacha bussförarna i att arbeta mer kundfokuserat där kundnöjdhet kommer att bli ett viktigt nyckeltal att arbeta efter.
Vidare kommer du att:
• Delegerat arbetsmiljöansvar.
• Följa upp sjukfrånvaro, övertid och arbetsskador
• Utreda personalärenden samt besluta om åtgärder
• Följa upp och utveckla verksamheten
• Ge daglig service till förarna såsom utbildningstider, svara på frågor, dela ut uniformer
• Hantera ledighetsansökningar
• Ordna trivselaktiviteter
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som tidigare haft en arbetsledande befattning med ansvar för ett större antal personer. Du är van vid att leda personer mot uppsatta mål och har goda kunskaper i arbetsmiljöarbete. Du arbetar idag i en liknande verksamhet såsom inom bemanning, sjukvård eller lager & logistik. Vi ser gärna att du har tre års erfarenhet av en liknande roll. Engelska behärskar du flytande i såväl tal som i skrift. Andra språk är meriterande.
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning men en akademisk examen är inte ett krav.
Dina personliga egenskaperDu har förmågan att entusiasmera och engagera och få alla att känna sig delaktiga. Du kan hantera konfliktsituationer på ett diplomatiskt sätt, är resultatorienterad, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga. Vidare är du ödmjuk och har en stark känsla för service i det du åtar dig.
Keolis erbjuder dig ett roligt och utmanande arbete i en mångkulturell organisation.
För att söka tjänsten vänligen klicka på "sök jobbet".
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 145
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagLevel Recruitment AB
AdressLevel Recruitment AB
Skeppsbron 28
11130 Stockholm
Jobbnummer 787595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.