KellyOCG söker Vendor management specialist
KeyMan AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KeyMan AB i Västerås,
Uppsala,
Sollentuna,
Sundbyberg,
Solna eller i
hela Sverige KellyOCG söker Vendor management specialist- Operativ
inköpare av konsulter
KellyOCG®, the Outsourcing and Consulting Group inom Kelly Services Inc.,
är en global ledare för integrerade lösningar av temporär arbetskraft. För de
strategiska inköpen av arbetskraft används beprövade och världsledande strategiska
metoder och strategier till nytta för våra kunder runt om i världen.
KellyOCG söker nu en VMS- Vendor managment specialist, du som person som är
passionerad för frågor som berör bemanning och rekrytering samt har en bakgrund
från området.
En VMS ansvarar för att hantera hela processen av en kunds konsultbehov.
En VMS stöttar och supportar beställaren hos en global kund i dennes köp av
konsulter. Stödet innebär en ständig dialog med både beställare och godkända
leverantörer stöttat av ett mjukvaruprogram ( Fieldglass) för att få fram rätt resurs till rätt pris samt villkor.
Kvalifikationer
• Universitetsutbildning är ett plus
alt. Motsvarande kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet
• Gärna erfarenhet av att hantera konsulter alt HR, rekrytering
• Tidigare erfarenhet i en roll där hela beställningsprocesser av konsulter alt nyanställda har hanterats- från
beställning till leverans.
• Förstå inköp och rekryteringsprocesser samt metoder och utförande.
• Förståelse för HR Processer såsom on-boarding, off-boarding, kontroll av
uppgifter, screening, rekrytering, arbetslagstiftning, förstå kontrakt,
Kunskaper
Medelgoda kunskaper i:
• Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
• Office 365
• Sharepoint
• Web baserade VMS system- gärna Fieldglass ( andra exempel är Fieldglass, IQN,
Ariba Sourcing, Ariba Buyer, Oracle , SAP, Peoplesoft, HRIS , Workday, Coupa,
Taleo)
• Engelska, tala och förstå samt skriva affärsengelska
Förmågor:
• Organisation: Kan hantera flera olika uppgifter effektivt . Förstår att prioritera
och ser vad som är viktigt, har ett öga för detaljer, följer upp på eget initiativ,
• Initiativ; Vet själv vad som behöver göras och utför det utan att be ombedd att
göra det. Utmärkt förmåga att slutföra. Egen motivation och drivkraft att få jobbet gjort, villig att gå den där extra milen, kan arbeta självständigt.
• Kommunikation: Effektiv kommunikation genom både tal, skrift och aktivt
lyssnande. Kundservice inriktad, kan jobba med alla nivåer i en organisation, kan
ge guidning till både kund och leverantör genom ett stöd och råd i interaktion, kan
hantera svåra dialoger.
• Analytisk; Kan se relationer/ samband mellan data(information) och idéer. Kan
stämma av en kandidat mot uppsatta kriterier, använda program för att utbilda
kunden och leverantören samt driva förändring.
• Sociala förmågor ( Interpersonal skills): Bygger och upprätthåller starka
relationer, bygger starka och goda relationer med kunder, leverantörer, och internt,
mentorskap för leverantörer, lösningsorienterad, och utmanar sk status quo
Jobbet kan man söka genom att skicka in sin ansökan till:
siv.koivukorpi@kellyocg.com För frågor så kan man kontakta Siv Koivukorpi på:
Direct: +46 (0)8 405 6925
Mobile +46 (0)73 449 6925
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2018-01-10ErsättningFast månadslön
Lön är enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
KontaktFöretagKeyMan AB
AdressKeyMan AB
Kungsgatan 44 4 trp
11135 STOCKHOLM
Jobbnummer 3894828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.