KC-assistent
Baltic Sea Gateway AB / Logistikjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Baltic Sea Gateway AB i Gävle Publiceringsdatum2016-03-14Beskrivning av verksamhetenDe flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som kommit in via någon av Sveriges hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna - ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn. Baltic Sea Gateway är ett helägt kommunalt dotterbolag till Gävle Hamn AB som idag är en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är Ca 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktiga transport och logistiklösningar. I Baltic Sea Gateways dagliga arbetsuppgifter ingår att lossa och lasta fartyg, järnväg och bil men vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen. Kundcentrets uppdrag innebär att leverera tjänster med hög kvalitet och effektivitet till Baltic Sea Gateways kunder. Kundcentret fungerar som en kanal in för terminalens alla intressenter, där operativa och administrativa frågor länkas samman.
Dina arbetsuppgifterVårt team består idag av sex medarbetare. Vi söker nu en kundcenter-assistent som vill vara med och bidra till utvecklingen av Baltic Sea Gateways kundcenter. Tjänsten avser i första hand ett vikariat till och med 31 augusti 2016 med eventuell möjlighet till förlängning. Som kundcenter-assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ansvara för kundcentrets dagliga kontakter med ett antal av hamnens olika kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten. Andra förekommande arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget innebär magasinsplanering, prioritering av kunduppdrag, kundsupport och kundrapportering, trafikplanering, leverans och terminalplanering, frakthandlingshantering för de olika uppdragen samt viss fakturering. Förutom personliga möten sker kommunikationen i ett antal olika kanaler, så som telefoni, mail och Web Chat.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har 3-årig högskoleutbildning, gärna inom logistikområdet. Meriterande är om du har erfarenhet inom logistik, sjöfart, väg, järnvägstransporter eller liknande. Erfarenhet av att arbeta administrativt är ett krav. Då tjänsten kräver att du ska kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är goda kunskaper i båda språken ett krav. Även B-körkort är ett krav. Tjänsten som Kundcenterassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten ställer är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Schemalagd arbetstid med förmiddag- och eftermiddagspass. Viss beredskap kan förekomma i tjänsten.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Fast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-04
Skriftlig ansökan. Urvalet kommer att ske löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sami.engstrand@balticseagateway.comKontaktSami Engstrand, Manager Logistics Services, 026-175070
sami.engstrand@balticseagateway.comFöretagBaltic Sea Gateway AB
AdressBaltic Sea Gateway AB
Fredriksskans
80647 GÄVLE
KontorsadressFredriksskans
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 026-175070
Jobbnummer 2724121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.