Kategoriansvarig till SKL Kommentus Inköpscentral
SKL Kommentus Inköpscentral / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SKL Kommentus Inköpscentral i Stockholm,
Jönköping,
Göteborg,
Malmö,
Umeå eller i
hela Sverige Har du jobbat som inköpare/upphandlare eller beställare inom fastighetsrelaterade områden och ser nyttan i att skapa affärsmässiga ramavtal för kund och leverantörer? Vill du bidra till utveckling, är nyfiken och gillar att lära dig nytt? Ta då chansen att påverka framtiden!
Tjänsten
Vi förstärker vår kategoriorganisation med en person som ska arbeta med Inköpscentralens ramavtal inom kategorin Fastighetsnära varor och tjänster. Kategorin innehåller idag ramavtal för bl.a. postförmedlingstjänster, dryckesautomater, vitvaror, järnhandelsvaror samt bevakning och larmtjänster.
Som kategoriansvarig är du ansvarig för att ramavtalets utveckling, funktionalitet, följsamhet och effekt nås genom en proaktiv strategi, plan och avtalsförvaltning. Kategoriansvarig sätter en kategoriplan och strategi tillsammans med kategorichef samt ansvarar för att överenskomna aktiviteter genomförs, exempelvis avtalsuppföljningar, leverantörs- och kundträffar samt utvecklingsprojekt inom kategorin. En stor del av arbetet bygger på att utveckla ramavtalen i dialog med kunder och leverantörer. Frihet under ansvar är ledord då varje ramavtal har egen budget och alla ramavtal mäts mot hållbarhet och följsamhet.
Vi jobbar teambaserat i kategori- och upphandlingsteam, så din roll blir att tillsammans med upphandlare, jurister och andra nyckelpersoner driva avtalsportföljen så att den blir relevant och värdeskapande för våra kunder. Du kommer att arbeta nära både kunder och leverantörer varför vi ser att du behöver ha förståelse för hur marknaden fungerar och har erfarenhet från någon av de branscher som kategorin rör sig inom. Viktigt är att du har den goda affären i centrum för att på så sätt bringa bästa nyttan till våra kunder.
Publiceringsdatum2018-10-12Kvalifikationer• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst två års relevant erfarenhet från produktion eller grossistled alternativt från inköp, upphandling eller försäljning, från en bransch eller område med exponering mot ovan nämnda kategori
• Kundorienterad och god förmåga till dialog och återkoppling
• Erfarenhet att arbeta i eller med offentlig försörjning
• God förhandlingsvana
• God förmåga att formulera dig på svenska och i tal och skrift
ProfilFör att lyckas hos oss ser vi att du är en duktig kommunikatör som gillar att träffa olika människor och är duktig på att skapa relationer. Vidare är du kund- och lösningsorienterad med ett prestigelöst förhållningssätt. Du drivs av affärs- och kundrelationer samt gillar att skapa resultat, vi ser också att du är analytisk och strukturerad. Gillar du dessutom nytänkande och kreativitet kommer du att trivas bra hos oss.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
Så ansöker duHar du frågor om tjänsten du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 4 november 2018.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 3953071450
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Friari Söderholm 08 709 59 82
Daniel Yousefi 08 709 59 93
FöretagSKL Kommentus Inköpscentral
AdressSKL Kommentus Inköpscentral
•
11799 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 15, 11846 Stockholm
Jobbnummer 4398665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.