Kanslichef, Västra Göteborg

Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg i Göteborg

Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.

Publiceringsdatum
2012-04-12

Arbetsuppgifter
Kanslifunktionen är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Arbetet styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Uppdragen berör frågor som offentlighet och sekretess, ärendehantering, rättssäkerhet, likabehandling mm. Kansliet ansvarar bland annat för sekreterarskap i nämnd, utskott och facklig samverkansgrupp, diarium och arkiv, chefssekreterarskap, utredningsuppdrag, personuppgiftsombud, omvärldsbevakning inom enhetens område. Kanslichefen är också chef för MAS/MAR/SAS-funktionerna i förvaltningen samt Medborgarservice.
Enhetschefen för stadsdelsförvaltningens kansli arbetar vid en av förvaltningens stödfunktioner - Utveckling och rapporterar till utvecklingschefen. Utgångspunkterna i uppdraget för kanslienheten är att stödja nämnd, chefer, medarbetare och medborgare med specialistkompetens genom att:

• Ge råd och stöd utifrån sitt kompetensområde.
• Samordna och systematisera arbetet i organisationen inom kompetensområdet.
• Säkerställa att de beslut, riktlinjer, regler och lagar som gäller för området följs.
• Utveckla kanslienheten till en effektiv administration med modern teknik.
• Medverka till att bl.a. beslutsunderlagen till de förtroendevalda har hög kvalitet.

Kvalifikationer
Högskoleexamen med inriktning mot kommunal juridik eller annan inriktning som berör kansliets uppgifter är ett krav. Erfarenhet som nämnd-/utskottssekreterare samt erfarenhet av att leda utredningsarbete är meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat som chef, processledare och /eller projektledare ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-08-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-26
Ange följande referens när du ansöker: A265860
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Rahm Christensson, 031-3661013
Lars Olausson, 031-366 41 40
Annika Bergendahl, 031-3661020

Facklig kontakt
Torgny Karlsson
Ingrid Lindgren, 031-366 56 07
Bengt Franzino, 031-366 26 90

Företag
Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg

Adress
Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg
40482 Göteborg

Jobbnummer
1211765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg: