Kanslichef
Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Kommunledningskontoret i Norberg består idag av kommunledning, HR, strateger och en administrativ enhet och har tillsammans ett omfattande uppdrag.
För att säkerställa att den administrativa demokratiska processen fungerar, utveckla verksamheten samt kvalitetssäkra en god informationsförvaltning söker vi nu en kanslichef. Söker du ett självständigt och spännande arbete där du jobbar nära både politik och verksamhet är det just dig vi söker!
Publiceringsdatum2021-02-11Dina arbetsuppgifterSom kanslichef kommer du vara chef över kansliavdelningen och därmed ha personalansvar samt leda och fördela arbetet. Tillsammans ansvarar ni för politisk beredning, medborgarservice samt administrativ service inkl arkiv och ärendehantering. Vidare ansvarar ni för att kvalitetssäkra beslutsunderlag och du fungerar som rådgivare och bollplank till handläggare, chefer och förtroendevalda gällande bland annat ärendeprocesserna. Att utveckla dokumenthanteringen och andra administrativa processer och därmed även driva digitalisering kommer vara ett av dina inledande uppdrag. Som i många mindre kommuner återfinns även operativa arbetsuppgifter bland cheferna och så är det även i Norbergs kommun. Tjänsten är stundtals händelsestyrd vilket kan innebära att ta aktiv del i handläggning av ärenden, sekreterarskap och egna utvecklingsuppdrag. I rollen som kanslichef ingår du i kommuns ledningsgrupp.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap eller alternativt annan högskoleutbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Kunskap i styrande regelverk så som kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen är ett krav samt det är meriterande om du har avtalskunskap. Du har ett genuint intresse för demokrati- och samhällsfrågor samt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i politiskt styrd organisation. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av utveckling av verksamhet och rutiner då det kommer att vara en viktig del av uppdraget. Tidigare arbete med projekt samt leda andra är också meriterande.
Som person behöver du ha förmågan att arbeta med komplexa frågor såväl ur ett helhetsperspektiv såsom på detaljnivå. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Struktur och gott omdöme är ledord för dig. Du behöver vara prestigelös, tydlig och pedagogisk i ditt arbets- och förhållningssätt. Arbetet innebär många kontakter, såväl internt som externt, vilket gör att det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla relationer samt att du är tydlig i din kommunikation, både skriftligt och muntligt.
Befattningen som kanslichef är säkerhetsklassad, varför godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen är en förutsättning för anställning.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/29".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Arbetsplats Ledningskontoret
Jobbnummer 5571539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.