Kanslichef
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner / Ekonomichefsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner i Stenungsund Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 26000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Sektor Stödfunktioner är en kommungemensam funktion som skall underlätta och effektivisera för verksamheterna. Här ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid.
Publiceringsdatum2017-12-04ArbetsuppgifterKanslifunktionen består av kansli, överförmyndarverksamheten, budget- och skuldrådgivning, konsumentkontor och kontorsvaktmästare. Kanslifunktionens uppgift är bland annat att bereda och säkerställa en god kvalitét på ärenden inför politiken, samt att utföra sekreterarskap. Som kanslichef har du ansvaret för att leda, samordna och utveckla kanslifunktionens verksamhet samt vara ett stöd till den politiska ledningen. Kanslifunktionen är rådgivande och handläggande inom juridiska frågor och ärenden. Som kanslichef har du personalansvar för din funktion och rapporterar direkt till sektorchef. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter är såväl av operativ som av strategisk karaktär.
Du har lätt att föra dialog med politiken och inom förvaltningen, samt kunna förmedla vikten av en väl fungerande administration. Som ledare använder du dig av moderna ledarskapsstrategier, är tydlig, har ett engagemang och förmåga att inspirera och coacha dina medarbetare. Under 2018 kommer kommunen att införa ett nytt ärendehanteringssystem, Evolution, och därmed är det är nödvändigt att du har en god datamognad, en positiv inställning till digitalisering och ett intresse för utveckling av dessa frågor.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleexamen, företrädesvis inom statskunskap/juridik/offentlig förvaltning, eller annan utbildning inom området och kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha tidigare chefserfarenhet och/eller erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A735857
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Oscarsson
anette.oscarsson@stenungsund.se 0303-73 83 01
FöretagStenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
AdressStenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Strandvägen 15
44482 Stenungsund
Kontorsadress44482 Stenungsund
Jobbnummer 3836254
Observera att sista ansökningsdag har passerat.