Kansli- och förvaltningschef till Skarpnäcks församling
Skarpnäcks församling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2018-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kansli- och förvaltningschef till Skarpnäcks församling" (publicerad 2018-01-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skarpnäcks församling i Stockholm Skarpnäck är en stadsdel i Stockholms kommun, i stadsdelen bor det drygt 45 000 invånare och av dem tillhör cirka 23 000 Svenska kyrkan. Skarpnäcks församling har 43 anställda och verksamheten finns i Bagarmossens kyrka i Bagarmossen, i Markusplatsen på Skarpnäcks allé och i Björkhagen där den vackra Markuskyrkan och församlingens kansli ligger. Budgeten omfattar cirka 40 miljoner kronor
Församlingen lägger stort fokus på utvecklingsarbete och särskilda utvecklingsområden är formulerade. Dessa utvecklingsområden är inriktade på delaktighet, normkritik, gudstjänst, hållbar utveckling/miljö, barnkonventionen och folkbildning. Vår vision är att verka för det goda samhället och vara närvarande i livets alla skeden. Vi vill göra livet lättare att leva.
Temat för 2017 års verksamhetsplan och budget är " Nåd och Kallelse" och handlar om att vi människor är viktiga för varandra, i Skarpnäcks församling, i Stockholms stift och i den världsvida kyrkan samt att vi är en folkkyrka, en plats där alla genom sin kallelse har lika värde
Publiceringsdatum2018-01-08Om tjänstenArbetet som kansli- och förvaltningschef innebär ansvar för övergripande planering, ledning, processer och samordning av verksamheten inom kansliet samt utveckling av administrativa system. Du hanterar frågor rörande ekonomi, IT, arkiv, avtal samt upphandling. Kansliets övergripande uppgift är att agera som en stödfunktion till verksamheterna samt att ge service till våra medlemmar. Här finns funktioner för ekonomi, bokning, arkiv och IT. Du har budget- och personalansvar, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till kyrkoherden samt arbetar i nära samverkan med förtroendevalda.
Du ansvarar för ekonomistyrningen med ansvar för löpande redovisning, budget, uppföljning, rapporter, prognoser, riskanalyser, årsredovisning och deklarationer. Du stödjer cheferna i församlingen inom dessa områden och arbetar i nära samarbete för att utveckla processerna. I rollen ingår även ansvar för verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling inom administrationen inklusive framtagning, utveckling och uppföljning av styrdokument samt att projektleda arbetet inom systemutveckling.
Tillsammans med kyrkoherde och kyrkorådets ordförande bereder du ärenden till de förtroendevalda. Du är sekreterare i församlingens olika organ samt ansvarar för verkställighet av beslut, avtalsteckning samt avtalsuppföljning.
Vi söker dig som har
Högskole- eller universitetsexamen eller motsvarande dokumenterad kompetens inom ekonomi och/eller förvaltning.
Flerårig erfarenhet av administrativt arbete från ledande befattning med personal- och budgetansvar
Vana av ekonomistyrning, redovisning, budget, uppföljning, analys och avtalsfrågor
Goda kunskaper inom förvaltningsekonomi
Intresse och kunskap om system och systemutveckling
Avtals- och upphandlingserfarenhet är meriterande
Erfarenhet från förtroendemannastyrd organisation och i synnerhet Svenska kyrkans organisationer är meriterande.
Vi vill att du har ett öppet och nyfiket förhållningssätt till din omgivning. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har ett professionellt arbetssätt. Du är serviceinriktad och tycker om att utveckla samt förbättra processer och rutiner. Du är van att arbeta självständigt, har förståelse för flödet inom ekonomi och du kan se såväl helhet som detaljer. Ditt ledarskap karakteriseras av att du ser alla och gärna leder genom andra. Du drivs av en vilja att dela dina kunskaper och dina erfarenheter med alla, både kollegor och andra i din omgivning. Du har en lösningsorienterad inställning och förmåga att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor. Som person är du trygg, har god samarbets- och organisationsförmåga och är prestigelös. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med stora visioner och mycket kreativitet och du får ett viktigt och omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang. Du kommer att ingå i ett arbetsteam där vi alla hjälps åt, utan prestige, och där du får stora möjligheter att påverka din egen tjänst! Vi erbjuder goda förmåner!
Kontaktuppgifter för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Skarpnäcks församling med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson, tel nr 070-231 28 05 alt. . Varmt välkommen med din ansökan!
Fackliga representanter
Vision: Chriz Zetterberg , tel: 070-667 41 81 Christer Zetterberg
KyrkA: Åke Nordström, tel: 070-5778399 ,
Jusek: Peter Wikander, tel: 070-665 29 34,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 34342
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Thomasson
kto@se.experis.com 08-736 11 26
FöretagSkarpnäcks församling
AdressSkarpnäcks församling
12153
12153 0180
KontorsadressMalmövägen 51
Jobbnummer 3890202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.