Kandidatansvarig till Pema People
Pema People AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pema People AB i Södertälje,
Nykvarn,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Pema People levererar effektiva tjänster inom entreprenad, personaluthyrning, utbildning, rekrytering och omställning.
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1200 personer på flertalet orter i Sverige. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag - Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens!
Nu söker Pema People en kandidatansvarig till vårt kontor i Södertälje!
Vi letar efter en alert, social och strukturerad kandidatansvarig som på timbasis arbetar med oss internt och förstärker Pema Peoples kontor i Södertälje, med målsättning att växa vidare med företaget.
Här hanterar vi uppdrag från kunder i hela Stockholmsregionen, möter många olika typer av människor och jobbar tätt och effektivt inom gruppen.
För att trivas hos oss har du som person ett starkt driv och är målinriktad. Du har ett stort intresse av människor och en förmåga att bygga långsiktiga relationer och är duktig på att rekrytera. Du är administrativt lagd och arbetar på ett strukturerat sätt och med stor ansvarskänsla.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR eller motsvarande, har erfarenhet inom rekrytering och det är mycket meriterande om du har kunskaper från bemanningsbranschen och är väl insatt i det lokala näringslivet.
Vidare vill vi att du arbetar prestigelöst med genuint engagemang och en affärsmässig inställning.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och din förmåga att anpassa dig till olika miljöer. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta och kommunicera samt driva och avsluta dina åtaganden på bästa möjliga vis.
Du kommer dagligen arbeta med uppgifter som att:
• vid behov skriva och publicera annonser
• ta emot och göra urval bland ansökningar
• boka in aktuella kandidater på intervju till konsultchefer och kunder
• återkoppla till kandidater och andra kontakter
• svara på frågor från kandidater kring aktuella utannonserade tjänster
• vid behov aktivt söka efter kandidater i externa CV baser
• underhålla våra system och strukturer i administrativ hantering
• delta vid och på egen hand genomföra intervjuer
• delta i kandidataktiviteter
• säkerställa kandidatinflödet
• matcha kandidater mot våra kunders kravprofiler
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV, foto och personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Timanställning med möjlig utveckling till tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2016-04-15ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTove Sundberg
FöretagPema People AB
AdressPema People AB
Ektorpsgatan 6
60337 Norrköping
KontorsadressEktorpsgatan 6
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2785011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.