KAM OTS Bredbandsbolaget
Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Genom att du är en del av världens sjätte största mobiloperatör finns stora utvecklingsmöjligheter-oavsett om du vill göra karriär på höjden eller bredden. Är den här tjänsten intressant för dig, hoppas vi att du tar chansen att söka. Ta nya vägar och fortsätt att leverera mobilitet i världsklass med oss!
KAM OTS Bredbandsbolaget
Vi söker en erfaren "Key Account Manager - OTS Bredbandsbolaget", du blir en del av Sales B2/GN på Konsument. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Sammanfattning av rollen:
• Ansvarig för försäljningen Bredbandsbolagets produkter via externa TM-leverantörer
• Upphandla och projektleda försäljning via externa TM-byråer med kundupplevelse i världsklass
• Avtals- och lönsamhetsansvarig för avgränsade områden (tex dessa produkter) via externa TM-byråer.
• Ansvarig för framtagande kampanj-, utbildnings- och adressmaterial samt samtalsscript mm.
Publiceringsdatum2011-06-23Dina arbetsuppgifter• Ansvara för försäljning enligt prognos och uppsatta mål (volym och lönsamhet).
• Förhandling, projektledning och implementering av försäljning med hög kundupplevelse.
• Ansvara för att driva en hög kundupplevelse genom medlyssning och coachning på plats.
• Ansvara för att respektive TM-leverantör uppfyller avtal, processer, rutiner, leverans och kvalitet.
• Kravställa och utveckla processer internt som stödjer en effektiv försäljning.
• Beställare av adressurval och leads som driver lönsamhet och säljeffektivitet.
• Producera och utveckla relevant utbildningsmaterial.
• Utveckla stöd till försäljningen som bidrar till en kundupplevelse i världsklass.
Ansvar
• Leverera försäljning enligt prognos och uppsatta mål.
• Kvalitetsindex och kunskap i nivå med övriga kanaler.
• Förhandla, upphandla och implementera lönsamma TM-leverantörer med kundupplevelse i världsklass.
• Dokumentera kampanj-, sälj- och utbildningsmaterial för Telenors tjänster.
• Dokumentera och godkänna samtliga sälj- och utbildningsmaterial som används på respektive TM-leverantör.
• Säkerställa att det finns en effektiv order- och kvalitetsprocess.
• Veckovis analysera och rapportera avvikelser i förhållande till prognos.
• Veckovis planera TM-kapacitet enligt prognos på kvartalsbasis.
• Uppfylla kraven från CCF stadgar och regler.
Utbildningsbakgrund• Akademiskutbildning med inriktning på marknadsföring eller motsvarande IHM utbildning.
Erfarenheter• > 2 års erfarenhet av rollen som Key Account Manager eller ledande befattning inom försäljning.
• > 2 års erfarenhet av rollen som projektledare inom telemarketing.
Dina personliga egenskaper• Mål-, affärs- och resultatorienterad
• Relationsskapande
• Driven
• Organiserad
• Noggrann
• Analytisk
• Lätt för att kommunicera i grupp
• Förmåga att engagera och motivera andra
• Leva och arbeta utefter Telenors värderingar (Make it Easy, Be Inspirering, Be Respectful, Keep Promises)
Placeringsort: Stockholm (med resor)
Kontakt: För mer information om tjänsten kontakta Ellen Kugelberg, 0734-100106. För frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta Monica Leinstedt, 0733-819484.
Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2011-06-22.
Följ oss gärna genom att bli gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningFast lön samt provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEllen Kugelberg, 0734-100 106
FöretagTelenor Sverige AB
AdressTelenor Sverige AB
Campus Gräsvik 12
37180 Karlskrona
Jobbnummer 969961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.