Juniortekniker IT
Xenit AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xenit AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige DINA ARBETSUPPGIFTER
• First line-ansvar för utvalda kunder
• Övervakning av larm i OP5 Monitor
• Support och installation hos kund
• Kontinuerligt dokumentationsarbete
• Grundinstallation av hård- och mjukvara
• Tekniska utredningar av nya lösningar och paketeringar
• Rådgivning till kollegor i felsökning- och installationsfrågor
• Du arbetar ständigt aktivt med att korta ner felsökningsprocesser
• Du testar och utvärderar kontinuerligt nya program och produkter
• Ärendehantering, fjärrstyrning och felsökning tillsammans med kund
XENITS SERVICEDESK
Din roll börjar initialt i vår Servicedesk, men vår förhoppning är att du inom kort ska utvecklas till att bli specialist hos oss. Vårt karriärprogram är uppbyggt så att du snabbt ska kunna klättra i karriären och lära dig mycket av dina kollegor genom kompetensöverföring och tekniskt mentorskap.
I din roll som juniortekniker agerar du självständigt i Xenits Servicedesk och hantera samtliga tillhörande rutiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line-support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som juniortekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna personer som vill utvecklas i snabb takt och på kort tid specialisera sig inom digital infrastruktur.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har varit IT- och teknikintresserad ända sedan du var liten. Du är lättlärd och älskar att ta till dig den senaste tekniken. Du har läst en IT-relaterad linje på gymnasiet och har eftergymnasial utbildning eller något års relevant arbetslivserfarenhet. Du var också en av de bästa i klassen och har betyg som visar på det.
FÖRKUNSKAPSKRAV
• Relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom IT
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Höga betyg
MERITERANDE
• Certifieringar inom relevanta områden
• Kunskaper inom övervakningsprodukter
• Kunskaper inom automatiserad klienthantering
XENIT - KUNGSTORGET 7
Vi sitter i snygga och centrala lokaler med kraftfulla labbmiljöer, klienter och framförallt anpassade och ergonomiska arbetsplatser. Vi har även vårt eget upplevelserum för Microsofts produkter, tv-spelsrum och lounge. Vi tycker att det är viktigt att träffa sina kollegor varje dag och lära av varandra genom kunskapsutbyte och mentorskap. Till skillnad från många andra konsultbolag utgår vi från vårt kontor på Kungstorget 7 där vi arbetar majoriteten av vår tid. Varje vecka har vi till exempel Tips&Trix med våra anställda där vi delar med oss om våra specialistkunskaper, varje månad har vi afterwork på kontoret och däremellan gör vi mycket annat kul tillsammans!
WORK HARD, PLAY HARD!
Vill du ha kollegor som inspirerar dig som är bäst på sina respektive specialistområden? Hos oss får du möjlighet hänga med på de nya lösningarna, utvecklas och arbeta med det du vill bli bäst inom!
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Publiceringsdatum2017-12-06ErsättningVi har ett fint förmånspaket för våra anställda som bland annat består av friskvårdsbidrag, tv-spelsrum, afterworks, utvecklingsmöjligheter, mentorskap, teknikpott, individanpassat karriärprogram, betalda certifieringar och utbildningar med mera.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Blom
amanda.blom@xenit.seFöretagXenit AB
AdressXenit AB
Kungstorget 7
41117 Göteborg
KontorsadressKungstorget 7
Jobbnummer 3840504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.