Juniortekniker

Xenit AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juniortekniker" (publicerad 2020-04-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xenit AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

På Xenit arbetar vi med moderna digitala tjänster och är specialister inom molnlösningar, säkerhet och mobila arbetssätt. Vi är ca 40 medarbetare som arbetar tillsammans i våra fina lokaler på Kungstorget 7 mitt i centrala Göteborg.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har varit IT- och teknikintresserad så länge du kan minnas. Kanske fick du din första dator redan som liten och det är till dig din familj eller vänner ringer när de får problem med sin dator? På Xenit är vi väldigt måna om våra kunder och vi tror att du precis som oss älskar att ge bra service och att hjälpa våra kunder med deras problem. Du stöttar även dina kollegor och hjälper till där det behövs kring det tekniska på kontoret.

JUNIORTEKNIKER I XENITS SERVICEDESK

Vi tror att du är en trygg person som ser långsiktigt på din roll i Servicedesk och gillar att hjälpa till och ge bra service oavsett om det är mot kunder eller kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom 1st line support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Du arbetar aktivt med att korta ner felsökningsprocesser och testar och utvärderar kontinuerligt nya program och produkter.

DINA ARBETSUPPGIFTER

• First line-ansvar för utvalda kunder
• Övervakning av larm i OP5 Monitor
• Support och installation hos kund
• Kontinuerligt dokumentationsarbete
• Grundinstallation av hård- och mjukvara
• Tekniska utredningar av nya lösningar och paketeringar
• Rådgivning till kollegor i felsökning- och installationsfrågor
• Ärendehantering, fjärrstyrning och felsökning tillsammans med kund

FÖRKUNSKAPSKRAV

• Relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom IT
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet från kundsupport/helpdesk

MERITERANDE

• Tidigare erfarenhet inom Citrix och/eller Microsoft produktutbud
• Kunskaper inom övervakningsprodukter
• Kunskaper inom automatiserad klienthantering
• Certifieringar inom relevanta områden

FÖRMÅNER

Vi har ett fint förmånspaket för våra anställda som bland annat består av friskvårdsbidrag, afterworks, centrala lokaler, mentorskap, teknikpott, betalda certifieringar, utbildning, ergonomiska arbetsplatser och mycket mer. Vi berättar gärna mer om vårt förmånspaket under ett första möte.

TILLSÄTTNING OCH ANSÖKAN

Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Rekryteringsansvarig på Xenit kommer att finnas tillgänglig för frågor från och med den 7 januari 2020.

I den här rekryteringen undanbeder vi oss vänligen all kontakt från rekryteringsföretag och annonseringstjänster.

Xenit är en IT-partner som levererar säkra och moderna digitala tjänster. Vi inspirerar, utmanar och vägleder företag till en högre nivå av digitalisering. Välkommen till Xenit! #Xenit1337 #UnboxYourBusiness

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-12-17

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Xenit AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Xenit AB (org.nr 556762-2120), https://www.xenit.se/

Jobbnummer
5006511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xenit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xenit AB: