Juniora helpdesk/supporttekniker sökes!
Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Är du serviceminded och har ett starkt driv?
Till vår kund söker vi helpdesk/supportteniker. Detta är en möjlighet för dig som har några månaders arbetslivserfarenhet och vill lära dig mer. Du brinner för tekniken och är en driven och nyfiken person!
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, kontorstider och sträcker sig under 6-9 månader framöver. Du kommer arbeta som konsult för Brainpeople. Vi ser gärna att du är tillgänglig så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter som support/helpdesktekniker är att hjälpa IT-användarna med diverse frågor och problem. I dina arbetsuppgifter ingår att göra uppgraderingar, ominstallationer, lösenord, användarbehörigheter och att skapa mailkonton. Du kommer att ha mycket kundkontakt på telefon och därför är det viktigt att du har en utpräglad servicekänsla.
Utvecklingsmöjligheter: Vid en god arbetsinsats så finns det goda möjligheter att gå vidare i din karriär och få alltmer kvalificerade arbetsuppgifter. Du får möjlighet att arbeta i en global organisation tillsammans med duktiga medarbetare.
Kompetens: Vi söker dig som har en god teknisk grund. Du har med fördel erfarenhet av någon form utav support, helpdesk eller teknikroller sedan tidigare. Du har gärna arbetat med Active Directory och har erfarenhet av något stort ärendehanteringssystem och behärskar Microsoft plattformen. Vi ser gärna sökanden som har ca 3-12 månaders arbetslivserfarenhet inom teknisk kundtjänst/support/helpdesk. Du viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse!
Det är inget krav men meriterande om du har arbetat med ITIL tidigare och att du behärskar engelska väl i både tal och skrift.
Personliga egenskaper: Som person är du framförallt serviceinriktad och en problemlösare som är van vid att agera snabbt och effektivt. Givetvis är du noggrann och ansvarfull i ditt arbete och vi ser också att du är en social person som är positiv i ditt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till nya miljöer, du är flexibel och kan bemöta olika typer av människor. Du är lättlärd, strukturerad och har ett genuint intresse för teknik.
Övrigt: Arbetar du som uthyrd konsult via Brainpeople får du möjlighet till våra kontaktnät samt att du får delta i olika konsultevent som vi kontinuerligt anordnar.
Intresserad? Skicka in din ansökan till
it@brainpeople.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Helpdesk/supporttekniker-2746".
Frågor besvaras av Sofia Onsander på telefon 08-501 018 01
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2008-12-05Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Avtalsenlig, fast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Helpdesk/supporttekniker-2746
Ansökan kan skickas till e-postadress:
it@brainpeople.seKontaktSofia Onsander,
sofia.onsander@brainpeople.seFöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 365285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.