Juniora assistenter till Hannes Snellman
Hannes Snellman Adv Byrå AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hannes Snellman Adv Byrå AB i Stockholm Vem söker vi?
Vi på Hannes Snellman Advokatbyrå söker just nu efter tre engagerade och serviceinriktade juniora assistenter till vårt kontor i centrala Stockholm, med totalt ca 100 anställda. Som junior assistent blir du en del av vårt kontorsserviceteam och assistentteam där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge administrativ support och service av högsta kvalitet till våra jurister.
Blir du motiverad av utmaningar och trivs med att arbeta i en spännande arbetsmiljö? I så fall tror vi att du kommer trivas hos oss. Som person är du noggrann och tycker om att ge bra service. Du är prestigelös och har lätt för att ta egna initiativ. För att trivas hos oss är det också viktigt att du är flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och tycker om att jobba i ett högt tempo med korta deadlines. Vi söker dig som går ut gymnasiet i år och som under ett år är intresserad av att arbeta som junior assistent hos oss för att få en inblick i vår värld. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta med ambitiösa och motiverade medarbetare i en trevlig miljö. Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid under ett år med tillträde i mitten av augusti.
Vad erbjuder vi?
Som junior assistent kommer du framförallt att arbeta för ett antal arbetsgrupper med allehanda administrativa sysslor. Det är därför en förutsättning att du har god vana av Officepaketet, framförallt Word och Power Point, samt att du talar och skriver svenska och engelska flytande. I rollen ingår konfliktkontroller vid nya ärenden, ärenderegistrering, korrekturläsning och redigering av dokument, avtal, inlagor samt muntlig och skriftlig korrespondens med myndigheter. Du kommer även att ta fram utkast på olika dokument enligt våra mallar samt kopiera och scanna dokument. Inom vårt kontorsserviceteam kommer du att hjälpa till inom något av våra tre områden; konferens, reception och kontorsadministration. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom kontorsservice är att välkomna och ta emot besökare, svara i telefon och vidarebefordra samtal, hantera bokningar av konferenslokaler samt förbereda mötesrum.
När och hur ansöker du?
Om du känner att du är rätt kandidat för tjänsten; skicka ditt personliga brev, CV, betyg och relevanta intyg så snart som möjligt då vi rekryterar löpande. Handlingarna ska skickas via vårt rekryteringssystem på
http://www.hannessnellman.com/careers/vacant-positions . Sista ansökningsdag är 15 maj 2016.
För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Louise Roddar, HR Coordinator, på
Louise.Roddar@hannessnellman.com eller tel. 0760 000 087.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2016-03-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktLouise Roddar, HR Coordinator 0760000087
louise.roddar@hannessnellman.comFöretagHannes Snellman Adv Byrå AB
AdressHannes Snellman Adv Byrå AB
Box 7801
10396 Stockholm
KontorsadressKungsträdgårdsgatan 20
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 07-60000000
Jobbnummer 2741697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.